Smurfit Kappa hjälpte Danfoss byta till en pappersbaserad förpackning

Smurfit Kappa hjälpte Danfoss byta till en pappersbaserad förpackning

UTMANINGEN
Danfoss, som tillverkar frekvensomriktare för elmotorer, letade efter en mer miljövänlig lösning att packa deras VLT® Drive i. Tidigare använde de EPS, som inte är biologiskt nedbrytbart, och i vissa delar av världen där den levereras saknar kunderna infrastrukturen att återvinna, vilket i sin tur ledde till en negativ miljöpåverkan.

TILLVÄGAGÅNGSSÄTTET

Våra erfarna medarbetare designade en 100% pappersbaserad lösning bestående av en wellpapplåda med ett skräddarsytt Hexacomb-inrede för att säkra VLT® Drive och dess tillbehör under transporterna. Vi genomförde sedan före leverans tester i vårt ISTA-certifierade laboratorium för att säkerställa att denna nya hållbara lösning skulle klara påfrestningarna i leveranskedjan med god marginal.

RESULTATET

Med denna nya hållbara och lätt återvinningsbara lösning förväntar sig Danfoss att få bort 300 ton plast från sin leveranskedja varje år vilket bidrar till Danfoss mål att vara koldioxidneutrala år 2030. Genom att ha klarat ISTA-testerna kan de säkerställa en pålitlig leverans av sina produkter, samtidigt som de uppfyller kundernas krav på en hållbar förpackning.