Med hållbara förpackningar för e-handel vill Asetek skapa glädje för sina kunder

Nyhet -

UTMANINGEN
Asetek, en tillverkare av PC-komponenter och spelmaskins-hårdvara, sökte en förpackning för att erbjuda en premiumpresentation av sina produkter och skapa en minnesvärd uppackningsupplevelse. Lösningen behövde skydda produkten under transport och samtidigt vara i linje med deras kvalitets- och hållbarhetsmål.

VÅR STRATEGI

Vårt erfarna team utformade en 100% pappersbaserad lösning bestående av en ytterlåda med en specialanpassad innerlåda för att erbjuda optimal styrka och skydd för att klara alla utmaningar i leveranskedjan. En hylsa med högkvalitativt tryckt runt förpackningen skapar spänning och en känsla av exklusivitet för konsumenten vid leverans.

RESULTATET
Den nya förpackningslösningen har förbättrat hela Aseteks transportkedja från början till slut. Produkterna är väl skyddade under transport och uppackningsupplevelsen ger kunderna ett positivt intryck. Den 100% återvinningsbara lösningen har markant minskat användningen av plast och stötdämpande material, vilket visar deras engagemang för hållbarhet och stärker deras varumärkesidentitet.

Hör Niels Mortensen, produktchef på Asetek Sim Sport, berätta om hur samarbetet med Smurfit Kappa har förbättrat deras logistikkedja.