Ny försäljningschef till Smiling Faces!

Smiling Faces fortsätter att mobilisera för framtiden. I november tillträdde Tina Rehnman som ekonomichef och nästa person att förstärka företaget är försäljningschefen Ronnie Hellberg, som handplockats från branschkollegan Mat på jobbet.

Smiling Faces befinner sig i en intensiv fas just nu. Nyligen förvärvades företaget Fruktkedjan vars verksamhet blir ett naturligt komplement i Smiling Faces Paus Management® erbjudande, som innefattas av affärsområdena kaffe och kaffemaskiner, vattenmaskiner, konceptet FoodBox med matkylar till arbetsplatsen, samt företagspresenter. Genom Paus Management® leder, utvecklar och samordnar Smiling Faces pausen hos sina 650 kunder baserat på varje specifikt företags egna behov och förutsättningar – allt samlat på en faktura, med en kontaktperson, samordnade leveranser och med miljön i fokus.

Produktutbudet i Paus Management® kräver erfarenhet från komplex försäljning, något som Ronnie Hellberg med sin redan befintliga branschvana i allra högsta grad besitter. Utvecklingspotentialen för Paus Management® överstiger alla förväntningar, och efterfrågan på FoodBox ökar stadigt.

Rekryteringen av Ronnie Hellberg är helt i linje med Smiling Faces tillväxtstrategi. Företaget har höga mål framöver med 20 % i årlig tillväxt, samtidigt som ambitionen är att allra minst bibehålla den höga kundnöjdheten om dryga 91 %.

- Det skall bli mycket spännande att ta sig an de förväntningar och mål som Smiling Faces står inför, samt att utveckla försäljningen i enlighet med företagets värderingar, säger Ronnie Hellberg.

Tidigare försäljningschefen Emil Sandberg, en av fyra grundare till Smiling Faces, lämnar nu över till Ronnie för att själv blicka ut över nya potentiella marknader och affärsutveckling i linje med Smiling Faces tillväxtstrategi.

- Det glädjer mig att just Ronnies och Smiling Faces vägar har kortsats. Ronnie får uppdraget att positionera Smiling Faces starka erbjudande på marknaden. Vi är i behov av en operativt stark ledare som kan entusiasmera och stimulera vår säljorganisation till nya stordåd, säger Patrik Tysell, VD på Smiling Faces.