Smartvatten ingår ramavtal med Fastighetsägarna GFR

Smartvatten ingår ramavtal med Fastighetsägarna GFR

Smartvatten har från och med augusti i år ingått ett ramavtal med Fastighetsägarna GFR, som är den största av de fyra regioner som tillsammans bildar Fastighetsägarna Sverige. Branschorganisationen jobbar för en hållbar och fungerande fastighetsmarknad tillsammans med sina medlemmar.

Fastighetsägarna GFR har idag 4 300 medlemmar runt om i regionerna Västra Götalands, Värmlands, Hallands, Jönköpings, Kalmar och västra Östergötlands län. Medlemmarna har i sin tur tillsammans närmare 17 000 fastigheter.

Vad det här ramavtalet mellan Smartvatten och Fastighetsägarna GFR innebär är att medlemmarna nu får tillgång till Smartvattens tjänster för att kontrollera och minska sina fastigheters vattenförbrukning.

– Vi är otroligt stolta och glada över det här samarbetet och ser verkligen fram emot att få hjälpa Fastighetsägarna GFRs medlemmar att hålla koll på vattenförbrukningen och börja spara in på energikostnaderna, säger Patrik Örnhov, chef för Smartvatten Sverige.

Smartvatten hjälper idag fastighetsägare runtom i Sverige, Finland, Tyskland och Nederländerna. Många av kunderna har lyckats dra ner på sin vattenförbrukning med 30% och i vissa fall mer än så, tack vare installationen av Smartvatten. Ytterligare fördelar med tjänsten är att det inte krävs ett byte av vattenmätare utan går att tillämpa direkt på fastighetens befintliga, samt att all uppföljning sker digitalt och går att vidarebefordra till olika energiprogram.

Det främsta syftet med Smartvatten är att ge fastighetsägare kontroll över vattenförbrukningen för att kunna upptäcka läckor och förhindra vattenskador och således kunna spara pengar och tid samtidigt som man värnar om miljön.