God Jul och tack för ett fantastiskt år!

God Jul och tack för ett fantastiskt år!

Bästa kunder och samarbetspartners,

Då året 2020 börjar lida mot sitt slut, vill jag framföra ett varmt tack till er alla för samarbetet med att förbättra fastigheternas vatteneffektivitet. God Jul och ett Gott Nytt År till er alla!

Internationaliseringen går framåt

Trots Corona-relaterade utmaningar, växte vår verksamhet kraftigt under det senaste året. Smartvatten-tjänsten omfattar nu fastigheter i 14 olika länder och vår kundnöjdhet ligger på rekordnivå. Tack vare lyckade rekryteringar och val av partners har vår tillväxt varit speciellt stark i områden som Benelux och Norden.

Under året har vi fått betydande erkännanden i olika tävlingar där de viktigaste var: att vinna Rabobank Innovation Challenge, bli vald som finalist i Swedish BA Awards som mest innovativa Proptech bolag samt nomineringen till Nederländernas viktigaste tillväxtföretag.

Fördelarna med fjärrövervakning för våra kunder

Med uppföljning av vattenförbrukning i realtid och algoritmerna för läckagelarm, har vi detta år kunnat larma om mer än 25.000 vattenläckor i våra kunders fastigheter. Enbart när det gäller kostnaden för vatten- och avlopp, skulle dessa läckor ifall det fått fortgå, uppgått till 400.000kr per dag, för att inte tala om de skador läckagen kunde ha orsakat i fastigheterna.

Ledande inom vatteneffektivitet

I linje med vår nya strategi vill vi vara pionjärer inom effektivisering av fastigheternas vattenhushållning. Som ett konkret exempel på detta, lanserade vi i december 2020 rapporter till våra kunder över vattenförbrukningens koldioxidutsläpp.

Det kommande året är för oss ett år med stark internationell tillväxt. I och med att vår verksamhet växer, kommer vi att under året 2021 rekrytera 15-20 nya proffs inom vatteneffektivitet till alla våra länder där vi har bolag.

Resultatet för eNPS-undersökningen, som mäter arbetstillfredsställelsen hos våra anställda, fick vi december toppresultatet 78, så det är bra att jobba hos oss!

Istället för att köpa julklappar, beslöt vi oss för att istället göra en donation till välgörenhet. Våra anställda röstade för att skydda Östersjön och vår donation gick till John Nurminens Stiftelse.

Å hela personalens vägnar, önskar jag er en trygg och fridfull jul samt ett framgångsrikt år 2021!

Med vänlig hälsning,
Jussi Niiniaho