Smartvatten event för Vatteneffektiva fastigheter

Smartvatten event för Vatteneffektiva fastigheter

Samarbete och gemensamma mål för en hållbar utveckling.

Hur ni uppnår hållbarhetsmålen för era fastigheter med en hållbar vattenanvändning.

Datum: September 7 │ Ort: Stockholm
Plats: Finska Ambassaden │ Tid: 08.00 – 10.30

Läs mer om eventet och anmäl dig här

Omvandla era fastigheter – En droppe i taget!

Vatten är en av de fundamentala beståndsdelarna till livet på jorden. Det täcker två tredjedelar av jordens yta, men bara en liten del av allt vatten är sötvatten och en ännu mindre andel är rent och säkert för människor att konsumera. Samtidigt behandlar vi i Sverige vatten som en självklarhet.

Trots att allt fler blir medvetna om behovet av hållbarhet i fastighetsbranschen, får ämnet vatten väldigt lite uppmärksamhet. Många inser inte vad konsekvenserna av torka och vattenbrist egentligen innebär. 2018 lanserades FN:s ”Water Action Decade” för att öka fokus på vatten och dess avgörande betydelse för hållbar utveckling samt för att mobilisera åtgärder med syfte att förändra användningen av vatten. Men uppmärksamheten och åtgärderna kring vatten fortsätter att släpa efter. Det vill vi på Smartvatten ändra på.

På grund av fastighetssektorns direkta påverkan på vattenförbrukningen vid nybyggnationer, renoveringar och förvaltning av fastigheter, samt dess indirekta påverkan via hyresgästernas förbrukning, spelar sektorn en betydande roll. Men det betyder också att det finns en enorm potential att göra förbättringar.
För att vi ska klara framtidens klimatutmaningar behöver vi alla övergå till en hållbar vattenanvändning. Vi behöver få företag att förstå och uppskatta det värdefulla vattnet.

Finska Ambassaden
Adress: Gärdesgatan 9-11, 115 27 Stockholm

08.00–10.30

Vi bjuder självklart på frukost och gott kaffe!

Talare & Paneldebatt

Läs mer om eventet och anmäl dig här