Joe Hamari ger oss en överblick av vad vi kan förvänta oss på Smartvatten under 2022.

2022: Ett nytt år i fokus för Smartvatten

Efter ett framgångsrikt 2021, har Smartvatten stora planer för det kommande året. Alltifrån att dubbla vår personalstyrka till att sätta upp lokala team i Norge och Tyskland, till att bygga relationer med intressenter runtom i världen för att verka för den globala vatteneffektiviseringen tillsammans 2022.

Vi är väldigt glada över att se att Smartvatten växer på alla fronter: vi har närvaro i fler och fler länder, fortsätter att utöka vårt erbjudande till att omfatta fler fastigheter och kunder i vår klientportfölj och vår personalstyrka växer exponentiellt. Med det ständigt närvarande och ökande vattenbristsproblemet och med stigande vattenpriser, är vi fast beslutna att hjälpa till att bidra till en vatteneffektiv framtid.

Expansion till Norge och Tyskland

Vår kundbas i både Norge och Tyskland har vuxit så mycket under de senaste åren att vi har beslutat oss för att utöka vår organisation med stora lokala team under 2022. Båda länderna har ett starkt fokus på hållbarhet och med ökande vatten- och energipriser, och således kan Smartvattens närvaro ha en stor påverkan på dessa marknader.

Dubbleringen av vårt team

För att möjliggöra tillväxt skalar vi upp vårt team från 60 till 100 medarbetare under det här året. Det här betyder att vi är på aktiv jakt efter duktiga personer till var och en av våra avdelningar. Folk som, likt oss, vill arbeta i en miljö som sätter fokus på yrkesskicklighet, entusiasm och ansvar medan vi hjälper våra kunder att ta nästa steg på sin resa mot hållbarhet. Vet du någon som passar in på den beskrivningen? Då skulle vi vara superglada om du ville sätta oss i kontakt med dem!

Att göra vattensparande åtgärder globala

Som alltid, är vi på konstant jakt efter sätt att effektivisera vattenhanteringen ännu mer, och därför inkluderar nu våra tjänster en enkel vattenbesparande lösning för att optimera ditt vattenflöde. För att kunna duscha behagligt med tillfredställande vattentryck från dina kranar behöver vattenflödet vara 6 till 9 liter per minut. I många fastigheter – även nybyggda sådana – kan det dock ligga på 15 till 20 liter per minut. Med aeratorer och vattensparande duschmunstycken, så är detta dock lätt åtgärdat.

Våra finska kunder har redan insett fördelarna, och nu kommer våra internationella kunder göra detsamma. Vi tillhandahåller er med utrustning, installationsmanualer, och erbjuder vägledning i hur man mäter vattenflöden. Att vidta dessa vattensparande åtgärder kommer hjälpa dig att optimera dina flöden, minska din konsumtion och spara pengar – allt medan ni också verkar för era hyresgästers komfort och bekvämlighet.

Events

Det här året ska vi också ut och möta världen! Vårt internationella team kommer att befinna sig på många av världens ledande fastighetsmässor. Efter att vi ställt upp våra tält på MIPIM i Frankrike kommer vi att åka vidare till PROVADA i Nederländerna, EXPO REAL i Tyskland, Fastighetsmässan i Sverige och Isännöintipäivät i Finland. Vi ser fram emot att möta er där!

Vi ser fram emot att följa upp föregående års succé och hoppas att ni vill verka för en vatteneffektiv framtid tillsammans med oss.

Joe Hamari

Co-Founder & CRO