Tre kit med första hjälpen-produkter i olika storlekar

Fem julklappar som räddar liv – bokstavligt talat

Vad kan man ge i julklapp som räddar liv, aldrig blir överflödigt och dessutom gör stor skillnad för behövande människor världen över? Nu har e-handelsföretaget SmartaSaker utökat sitt handplockade sortiment av innovativa lösningar med fem nya första hjälpen-produkter till förmån för Svenska Röda Korset.

Nu fördjupar SmartaSaker sitt samarbete med Röda Korset, världens största humanitära nätverk med verksamhet i 192 länder. Med hjälp av Röda Korset, som är världsledande inom första hjälpen, erbjuder nu SmartaSaker fler produkter som gör skillnad och räddar liv. I samband med detta stärker SmartaSaker sitt sortiment av innovativa, nödvändiga prylar som är ett måste för alla hushåll. Dessutom går tio procent av intäkterna oavkortat till Svenska Röda Korsets arbete världen över.

- Det är med stor entusiasm vi utökar vårt samarbete med Svenska Röda Korset och därmed spetsar till vårt sortiment av smarta lösningar ytterligare – med inte mindre än fem livräddare. Extra stolta är vi såklart över att kunna erbjuda produkter som skänker glädje för både närstående och behövande världen över, säger Ella Stemme, VD och grundare av SmartaSaker.

I dessa tider är det viktigare än någonsin att vara förberedd när olyckan eller sjukdomen är framme. Därför har Svenska Röda Korset, tillsammans med ViTri Medical, tagit fram ett nytt sortiment av tre första hjälpen-väskor i olika storlekar samt en andningsmask. Hela detta sortiment samt en första hjälpen-handbok säljs nu av SmartaSaker.

Svenska Röda Korsets Första hjälpen-väska, Mini
Liten bältesväska med första hjälpen-produkter

Svenska Röda Korsets Första hjälpen-väska, Mellan
Välutrustad första hjälpen-väska med kardborreband

Svenska Röda Korsets Första hjälpen-väska, Stor
Omfattande kit med första hjälpen-produkter

Svenska Röda Korsets andningsmask
Minskar kontakt vid inblåsningar

Svenska Röda Korsets Första Hjälpen handbok
Praktisk handbok i första hjälpen

För mer information, bilder och produktprover vänligen kontakta:
Ella Stemme, vd, SmartaSaker på ella@smartasaker.se eller 0735 - 44 51 12.