Länge leve svensk innovation!

I samband med nationaldagen vill vi på SmartaSaker lyfta kärnan i vår verksamhet, nämligen våra svenska innovationer. ”Genom åren har vi samarbetat med hundratals innovatörer och vi är ständigt på jakt efter nya talanger”, säger Ella Stemme VD och grundare för SmartaSaker.

För att hylla den långa tradition av innovationskraft som finns i Sverige lanserar vi en kampanj vars syfte är att hylla svenska innovatörer. Erbjudandet är 15% rabatt på samtliga svenska innovationer i sortimentet.

– Att fira våra svenska innovatörer och alla svenska innovationer under Sveriges nationaldag är en viktig tradition vi har på SmartaSaker. En tradition som påminner oss om hur mycket tid och engagemang varje innovatör har lagt på att förverkliga sin idé. Vi hoppas att det kan inspirera ännu fler att förverkliga sina drömmar!

Kampanjen med 15% rabatt på svenska innovationer pågår från den 3/6 till och med 10/6 och gäller både i butik och på hemsidan.

Här hittar du alla våra smarta svenska innovationer.

Fem utvalda favoriter som har underlättat vardagen för många kunder:

1. Alltid redo med smart betalring

Tapster betalningsring är en liten och snygg accessoar som du dessutom kan betala med i fysiska butiker. Med ringen på fingret kan du göra säkra, smidiga och trådlösa betalningar utan att du har plånboken eller mobilen med dig. Den keramiska betalningsringen fungerar i alla länder och på alla kortläsare som har stöd för trådlösa betalningar.

Läs mer här om Tapster betalningsring här.

2. Förvandla din hoj till en elcykel

Zipforce är ett smart elcykel-kit med en svenskutvecklad elmotor som gör att du kan bygga om i princip vilken cykel som helst till en elcykel. Den löstagbara elmotorn är perfekt när du vill få lite hjälp på vägen och underlättar både för dig som pendlar till jobbet och för dig som gillar att åka på cykelutflykter.

Läs mer om Zipforce här.

3. Smörkniv som står av sig själv – en fett bra idé

Den här smarta smörkniven i rostfritt stål har en plan fot som gör att den kan stå för sig själv! Smörkniven vilar mot skaftet så att det upphöjda bladet ligger fritt från bordet, vilket gör den eleganta kniven självskriven på varenda delikatessbricka!

Läs mer om den smarta smörkniven här.

4. Räddningslinan som räddar liv

Räddningslinan Escape Rope är en evakueringsutrustning som kan användas i nödsituationer där den vanliga utgången är blockerad av till exempel brand eller rök. Räddningslinan består av lina, sele med friktionsbroms och en karbinhake som gör att du på ett enkelt sätt kan fira ned dig till ett annat våningsplan, eller ända ned till marken.

Läs mer om räddningslinan Escape Rope här.

5. Brelock, smörkniv och lock i ett

Med över 30 000 sålda exemplar är den en storfavorit hos folket. Svensktillverkade Brelock är ett fint och tåligt lock till din smörask som även har en smörkniv lägligt placerad i locket. Med Brelock vet du att du alltid har en smörkniv redo att användas och det blir enkelt att göra den där goda nattmackan!

Läs mer om Brelock här.

Lisa Bergman