Fem tips till Kanelbullens dag - så tar du bullbaket till nästa nivå

Fem tips till Kanelbullens dag - så tar du bullbaket till nästa nivå

Den 4 oktober firar vi Kanelbullens dag – en dag som doftar av nybakat, kanel och socker. Det är den perfekta anledningen att dra igång bakmaskinen och fylla hemmet med härlig doft av bullar direkt från ugnen. Men varför inte göra bakningen både enklare och roligare med smarta produkter som hjälper dig hela vägen från deg till färdiga bullar? Här är några tips på hur du kan baka dina bästa kanelbullar med praktiska hjälpmedel som underlättar processen.

1. Smidigare bakning med påsklämma med hällfunktion

När du plockar fram alla ingredienser till bullbaket, som mjöl, socker och kanel, är det skönt att ha kontroll över mängderna. Med vår påsklämma med hällfunktion kan du enkelt försluta påsen och hälla ur exakt rätt mängd utan att behöva ta bort klämman. Inget kladd och alltid fräscht!

2. Bakplåtsduk – hållbart och återanvändbart

Glöm allt krångel med bakplåtspapper som rivs eller fastnar. Vår återanvändningsbara bakplåtsduk är det perfekta alternativet för att baka dina bullar på ett hållbart sätt. Den är livsmedelsgodkänd, lätt att rengöra och kan användas om och om igen. Perfekt för både miljön och plånboken!

3. Knåda och kavla utan problem med ett praktiskt bakunderlägg

När du ska kavla ut degen och forma dina bullar, är ett bakunderlägg din bästa vän. Den nonstick ytan gör att degen inte fastnar och är lätt att hantera. Ett smart ersättningsalternativ till gamla bakbord och perfekt för att hålla köksbänken ren under bakningen.

4. Mät och väg med precision

För att få perfekta bullar är det viktigt att ha rätt mängd av varje ingrediens. En köksvåg med måttkanna är ett smart hjälpmedel som gör bakningen ännu smidigare. Du kan enkelt mäta både vikt och volym med ett och samma verktyg, vilket sparar tid och minskar disk. Med den praktiska nollställningsfunktionen kan du också väga flera ingredienser i samma kanna utan att behöva byta behållare. Perfekt för att få exakt rätt mängd mjöl, smör eller mjölk i din deg!

5. Bakplåtsställ – plats för fler bullar samtidigt

Under jäsning och gräddning kan det ibland bli ont om plats i köket. Då kommer ett bakplåtsställ väl till pass! Det rymmer upp till fyra plåtar samtidigt och gör det enkelt att låta bullarna svalna eller jäsa utan att ta upp onödig plats. Efter användning kan det enkelt vikas ihop och ställas undan.

Vill du ha fler tips på smarta bakprodukter så kikar du här.

Lisa Bergman

Presskontakt Kommunikatör