Visst ses vi på SKYDD?

Visst ses vi på SKYDD?

Har man ännu inte bokat sitt besök på SKYDD 25-27 oktober är det hög tid att göra det! Efter pandemiuppehållet är mässan tillbaka med både en branschrelevant utställning och ett genomarbetat seminarieprogram.

Ta tillfället i akt och träffa branschen och kollegorna! Gå på mässan, ta del av seminarierna och mingla i montrarna. SLR har nu fyllt alla platserna till den gratiskurs i "Dörrautomatiker och CE-märkning" vi anordnar men missa inte vårt mingel i Assa Abloys monter A12:30 den 26:e oktober kl. 17:00-18:30. Dessutom finns det fler tillfällen att gå den populära kursen här!

Ämnet säkerhet ur ett samhällsperspektiv

Förutom en utställning där innovation, teknik- och produktutveckling står i fokus kommer årets Skyddsmässa även bestå av ett brett seminarieprogram med stort samhällsfokus. I år är det tänkt att seminarierna på SKYDD ska belysa branschen och den verklighet som den tar plats i.

— Vi har tänkt att det är attraktivt för folk i branschen att lyssna, se människor och kunder ur verkligheten, säger Henrietta Ohlsén som är slutkundsansvarig på Assa Abloy och för SEM Groups räkning sitter med i programgruppen för mässan och fortsätter:

— Människor som jobbar inom olika verksamheter kommer få ta plats på scen och berätta om sin arbetsvardag och dela med sig av sina lärdomar och erfarenheter.

Montrarna - en mötesplats

Även Föreningen SäkerhetsBranschen, som SLR är delbranschförening i, kommer ha en stor inbjudande monter och hoppas att många branschkollegor kommer förbi för att prata lite, ta en kaffe, eller bara vila benen en stund i loungesofforna. SäkerhetsBranschen anordnar även flera spännande och relevanta seminarier. Ett axplock nedan:

Tisdag 25/10 11.05: Nya hot kräver nya lösningar – så kan gammal och ny teknik höja säkerheten

Samtidigt som nya och mer komplicerade säkerhetshot ställer högre krav på dem som skyddar samhället så utvecklas även tekniken som skyddar våra hem och företag. Hur kan vi kombinera ny säkerhetsteknik som drönare och radar med mer traditionell teknik för att effektivisera skyddet och höja säkerheten? Vad görs redan idag, och hur ser det ut om fem år? Och vad gör vi när den nya tekniken används emot oss?

Onsdag 26/10 10.00: Tänk säkert – hur skyddar vi vår viktigaste information i ett digitaliserat samhälle?

Med ökande anmälningar om dataintrång, nätfiske och ransomware-attacker mot både privatpersoner och företag blir det alltmer tydligt att alla kan drabbas. Hur skyddar vi oss när majoriteten av vår viktigaste information, både i jobbet och privat, finns digitalt och hackers blir alltmer avancerade och hänsynslösa? Och hur minimerar vi skadan när det väl händer och vi faktiskt blir hackade?

Marianne Rilde Björkman från MSB och Jan Olsson från Polisen visar på hur vi måste jobba proaktivt och systematiskt för att säkra vår viktigaste information.

Tips på fler intressanta seminarier som äger rum på mässan:

Onsdag 26 oktober 10.45: Smarta byggnader – vilken roll har säkerhetsleverantörerna?

Frågor som paneldeltagarna ställs inför handlar om var tekniken befinner sig. Var är de stora värdena och vad kan vi förvänta oss av morgondagens smarta byggnader och städer? Och hur är säkerhetsbranschen positionerad och prioriterad i detta marknadssegment? Vad erbjuder säkerhetsföretagen idag? Vilka fler värden än säkerhet kan säkerhetsbranschen addera till marknaden för smarta byggnader och smarta städer? Hur ska branschens företag göra för att tidigt involveras i upphandlingar när det gäller projekt avseende smarta byggnader och städer?

Paneldeltagare:

Suzanne Tapper, KAM HID Global,

Gottfrid Seidevall, vd Bravida Säkerhet,

Magnus Olsson, affärsutvecklingschef Seriline.

Torsdag 27 oktober 14.20: Säkerhetsbranschen, är den tillräckligt attraktiv? Hur bygger vi nytt, hur rekryterar vi kompetens från andra branscher?

RCO:s projekt Girl Power, erfarenheter och metoder kring projektet. Hur man redan på Gymnasienivå kommer i kontakt med framtidens medarbetare och hjälper fler in i säkerhetsbranschen på tidig nivå genom grundskolan och KomTek.
    Hur ser fördelningen ut, kvinnor och män, idag hos bolagen? Vilka framtidsplaner har man för att nå sina respektive mål inom jämställdhet?

Talare:

Tarja Hillbom Välilä, RCO, Kvalitet och Miljö,

Fredrik Sidhagen CEO RCO Security Group AB,

Henrietta Ohlsén, ASSA ABLOY Opening Solutions, Project Sales PEU,

Andreas Frisk, Market Manager Sweden, ASSA ABLOY Opening Solutions

Ta del av det fullständiga programmet och säkra din fribiljett till alla mässans dagar här!

Vi ses 25-27 oktober!

SLR – Sveriges Lås & Säkerhetsleverantörers Riksförbund