Nu är det möjligt att bli delägare i SkyMap. I samband med den pågående nyemissionen via Pepins ges möjlighet för den som inte är delägare sedan tidigare att köpa aktier.

Bli delägare i SkyMap via Pepins

SkyMap tar just nu in nytt kapital för att kunna växa snabbare och i morgon och på fredag är den pågående nyemissionen via Pepins öppen för nya delägare. Den 29 april klockan 10.00 till den 30 april klockan 12.00 är fönstret öppet för den som inte är delägare sedan tidigare att köpa aktier i holdingbolaget SkyMap Partners som äger en tredjedel av SkyMap.

SkyMap har inlett sin tillväxtresa och ökade under 2020 plattformsintäkterna med 140% och under 2021 är målet att växa med 117%. Konsultverksamheten förväntas växa ca 5% årligen. För att kunna växa snabbare tar SkyMap in nytt kapital genom en nyemission. SkyMap har det senaste året byggt upp strategiska samarbeten med starka aktörer inom digitalisering av bygg- och fastighetsbranschen och tryggar därigenom leveransen av konsulttjänster och får intäkter på SkyView som en integrerad visualiseringstjänst i större plattformar.

Befintliga huvudägare i SkyMap Innovation AB som äger två tredjedelar av bolaget har åtagit sig att teckna sina andelar. Holdingbolaget SkyMap Partners Sweden AB (publ) som äger en tredjedel av bolaget erbjuds nu att delta i emissionen till samma villkor. Erbjudandet går först till befintliga aktieägare i SkyMap Partners men eventuellt kvarstående aktier erbjuds övriga Pepinsmedlemmar under perioden 2021-04-29 klockan 10:00 till 2021-04-30 klockan 12:00 enligt tilldelningsprincipen först till kvarn.

För att teckna aktier krävs medlemskap i Pepins. Mer information om emissionen och vad det innebär att bli aktieägare via Pepins finns på pepins.com, eller följ länkarna nedan. Som medlem i Pepins får du tillgång till den fullständiga informationen om emissionserbjudandet.

För frågor till Pepins kontakta kundservice på 08-673 17 90 eller info@pepins.com.
För frågor till SkyMap kontakta Jon Bengtsson på 0735-022 132 eller jon.bengtsson@skymap.se.