Valla Torg, Stockholm. Ett av flera områden där ventilationskanalerna har tätats med VentilFlex®. Foto: Cecilia Lerneteg

Erbjuder du relining av ventilationskanaler? Nyfiken att komma igång?

Vi har tät kontakt med många ventilationskonsulter och företag som utför relining av ventilationskanaler.

På senare tid har vi noterat flera tydliga trender:

1. Brandklassificering A2-s1,d0

Allt fler ventilationskonsulter vill föreskriva en reliningprodukt med brandklassificeringen A2-s1,d0. Detta kan konkurrerande produkter inte uppfylla och därför blir VentilFlex® RKV det naturliga valet.

Här läser du mer om VentilFlex® RKV >>

2. Fabrikstillverkning och färdiga dimensioner

Det är många – både ventilationskonsulter och installatörer – som värdesätter möjligheten att välja dimension på reliningprodukten. Vissa konkurrerande produkter skapas under själva kanaltätningen till skillnad från VentilFlex® som tillverkas i fabriksmiljö under övervakning och med många kontroller. Risken för problem minskar med en produkt som är dimensionerad och klar för installation.

3. Klarar flera böjar i rad

Kanaldragningen kan vara invecklad i många fastigheter. Vi märker att många ventilationskonsulter och installatörer sätter stort värde vid att VentilFlex® klarar flera böjar i rad. Produkten uppfyller också Fläkt-i-drift och är typgodkänd för installation i eternitkanaler utan sanering.

Kontakta oss på huvudkontoret om du har frågor eller vill komma igång och installera VentilFlex®.