Ola Skinnarmo inspirerar på Skoldagarna i Malmö

Äventyraren Ola Skinnarmo kommer till Skoldagarna i Malmö måndagen 27 oktober för att berätta om sin kommande expedition.

För att dokumentera hur klimatförändringarna på verkar världen planerar Ola Skinnarmo att göra om Adolf Fredrik Nordenskiölds arktiska expedition. Målet är att segla vägen mellan Atlanten och Stilla havet genom Nordostpassagen. Seglatsen planeras starta från Stockholm i juni 2009 för att sedan fortsätta upp utmed de norska och ryska kusterna mot målet.

Under expeditionen studeras växthuseffektens påverkan på det arktiska djur- och växtlivet. Möjligheten att följa expeditionen på webben gör att många kan ta del och bli uppmärksammade om hotande klimatproblem.

Skoldagarna i Malmö arrangeras den 27-29 oktober på MalmöMässan. Ett engagerande program med debatter och underhållning hålls flera gånger dagligen på den öppna scenen. Ett seminarieprogram med cirka 60 seminarier i perfekt mix erbjuder kompetensutveckling till aktiva inom skolvärlden.

Föreläsning: Ola Skinnarmo berätta om sin kommande expedition
Tid: måndag 27 oktober klockan 12.30-13.15
Plats: Skoldagarna i Malmö på MalmöMässan
Arrangör: Corporate Express

PROGRAM för scenen och seminarierna finns under SEMINARIER på www.skoldagarna.se.

PRESSBILDER finns för nedladdning på www.skoldagarna.se under PRESS > Pressbilder.

PRESSACKREDITERING görs på www.skoldagarna.se under PRESS > Ackreditering.

Mer information finns på www.skoldagarna.se eller kontakta

................................................................................................................

Skoldagarna i Malmö arrangeras av Sydexpo. För att kvalitetssäkra finns "Skoldagarnas Advisory Board" med representanter från Malmö stad, Lärarförbundet och Skolledarföreningen Lärarförbundet, Lärarnas Riksförbund, Malmö Högskola, Högskolan Kristianstad, Myndigheten för skolutveckling och Karlskrona kommun.

Catarina Schlager

Pressansvarig 040-690 85 25