Bild på Paulina

Sköldkörtelförbundet välkomnar en opinionsbildare

Sköldkörtelförbundet fortsätter att växa och har nu rekryterat en opinionsbildare för att ytterligare stärka påverkansarbetet och förbundets länsföreningar. Vi är glada att Paulina Ilieva, boende i Kungsbacka, i tisdags tillträde tjänsten som opinionsbildare efter en rekryteringsprocess med hela 109 ansökningar! Det stora intresse speglar det växande engagemanget för förbundets viktiga arbete.

”Som förbund är vi verkligen på en resa, med denna förstärkning på kansliet så kan vi växla upp vår opinionsbildning till att bli ännu mer systematisk och få större genomslag i samhället i syfte att skapa bättre vård för alla med sköldkörtelsjukdom” säger Anna Bergkvist, förbundsordförande.

Paulina har en gedigen akademisk bakgrund inom folkhälsa och har tidigare engagerat sig inom stödorganisationen Tjejzonen. Att få henne ombord innebär en förstärkning för länsföreningarna, då vi kommer kunna genomföra kapacitetsstärkande insatser för att främja deras påverkansarbete mot regionerna.

”Jag är taggad på att få bidra till Sköldkörtelförbundets viktiga arbete. Det känns fantastiskt att bli en del av ett så framgångsrikt och engagerat team. Jag ser fram emot att arbeta nära länsföreningarna och stärka påverkansarbetet, för att tillsammans fortsätta göra skillnad för alla med sköldkörtelsjukdom.”

För att komma i kontakt med Paulina kan du mejla paulina.ilieva@skoldkortelforbundet.se
För att läsa mer om vad tjänsten är tänkt att göra, läs platsannonsen!

Regioner

Sköldkörtelförbundet arbetar för bästa möjliga hälsa hos en halv miljon sköldkörtelpatienter och rätten till en individanpassad vård. Sköldkörtelförbundet är en ideell organisation för personer med sköldkörtelsjukdom, anhöriga, andra närstående samt de som vill stödja förbundets mål och syfte. Förbundet har cirka 6000 medlemmar och samverkar med 11 länsföreningar runtom i landet. Stötta vårt arbete genom att Swisha en gåva till 123 048 66 96 eller bli medlem på skoldkortelforbundet.se

Anna Bergkvist

Presskontakt Ordförande 0702-84 84 12
Paulina Ilieva

Presskontakt Opinionsbildare 0793-47 87 29

Ökad kunskap - Individanpassad vård - Friskare liv för alla med sköldkörtelsjukdom

Ökad kunskap – Individanpassad vård – Friskare liv för alla med sköldkörtelsjukdom, det är Sköldkörtelförbundets motto. Sköldkörtelförbundet är Sveriges enda organisation för personer med sköldkörtelsjukdom och som aktivt arbetar för bästa möjliga hälsa hos sköldkörtelpatienter och för att alla ska ha rätt till en individanpassad vård, i enlighet med Sveriges patientlag (2014:821).

Sköldkörtelföreningen har funnits sedan 1993 och blev 2017 Sköldkörtelförbundet, som är en ideell organisation för personer med sköldkörtelsjukdom, anhöriga, andra närstående samt de som vill stödja förbundets mål och syfte. Förbundet har cirka 6 600 medlemmar och samverkar med 12 länsföreningar runtom i landet.

Sköldkörtelförbundet verkar för förbättrad diagnostik, vård och behandling av sköldkörtelsjukdomar. Vi sprider kunskap, gör undersökningar, skriver pressmeddelanden, debattartiklar, anordnar föreläsningar och den årligen återkommande Sköldkörteldagen för att uppmärksamma Internationella sköldkörteldagen.

Genom kontakter och möten med politiker, myndigheter, vårdgivare, läkemedelsbolag och intresseorganisationer, i och utanför Sverige, arbetar vi för att skapa ett organiserat samarbete på bred front och därmed påverka vården till det bättre. Vi anser att forskning är vägen framåt för att utveckla såväl diagnostik som behandling av sköldkörtelsjukdom.

Sköldkörtelförbundet