Gå direkt till innehåll
Utmärkelsen Gula pricken tilldelas pärlor på sjön som rekommenderas av Skippos båtåkare

Pressmeddelande -

Skippo tillkännager vinnare i Gula pricken – en prestigefylld utmärkelse till pärlor på sjön rekommenderade av båtåkare

Skippo instiftar utmärkelsen Gula pricken för att uppmärksamma pärlorna på sjön som båtåkare inte får missa.

Skippos båtapp för att planera och navigera på sjön används av hundratusentals användare i Sverige. Genom instiftandet av Gula pricken blir det ännu enklare att hitta till pärlorna på sjön, samtidigt som ambitiösa näringsidkare i havs- och sjönära områden kan få det erkännande som de förtjänar.

"Det finns otroligt många fantastiska platser och destinationer längs våra kuster och sjöar som många missar att besöka. I vår strävan efter att ge svenska båtåkare fler upplevelser på sjön har vi med hjälp av kraften hos våra många användare tagit fram en lista på sådana ställen. Det är dessa som nu får utmärkelsen Gula pricken 2024." säger Skippos VD Fredrik Oscarson.

Gula Pricken tilldelas utvalda pärlor på sjön värda ett besök eller till och med en omväg. Den prestigefulla utmärkelsen baseras på rekommendationer och omdömen från Skippos hundratusentals app-användare och ger hela Båtsverige chansen att upptäcka de bästa färdmålen kring Sveriges kuster och sjöar.

"Under 2024 har vi satsat på att tydligare lyfta fram bland annat gästhamnar, naturhamnar och sjökrogar i appen. Det går även att ge dessa platser ett omdöme, och det är dessa omdömen som ligger till grund för Gula pricken 2024" fortsätter Fredrik Oscarson.

Gula pricken delas ut i följande kategorier: Bästa naturhamnen, Bästa gästhamnen, Bästa sjökrogen, Bästa badstranden, Bästa familjedestinationen, Bästa sjömacken och Bästa glasskiosken. Användare kan redan nu nominera sina favoriter till Gula pricken 2025 genom att ge sitt favoritställe ett omdöme i appen.

Den kompletta listan över pärlorna på sjön som fått utmärkelsen Gula pricken 2024 finns på www.skippo.se/gula-pricken. Listan presenteras utan inbördes ordning, men alla är väl värda ett besök eller fler!