Dermalogica Body Collection

Väldoftande och hudvårdande: Dermalogica lanserar Body Collection

​I hundratals år har människan använt sig av väldoftande örter och eteriska oljor för att skapa rengörande ritualer och produkter för kroppen. Idag vet vi också att dessa ingredienser och ritualer har en positiv effekt på såväl huden som för sinnet – de fungerar avslappnande och stressreducerande. Med detta i åtanke har vi utvecklat vår nya kollektion för kroppen. Med hjälp av eteriska aromaoljor och hudvårdande ingredienser omvandlar Dermalogica Body Collection den dagliga stunden i badrummet till en återställande upplevelse för både sinne och hud.

Conditioning Body Wash
Löddrande och dryg duschgel med vårdande och väldoftande fransk rosmarin, kinesisk eukalyptus, sandelträ och lavendel. Rengör, balanserar hudens pH-värde och väcker sinnena.

Användning: Tag en liten mängd i fuktade händer. Arbeta upp ett lödder över hela kroppen. Skölj av.

Ca.pris: 375 kr / 295 ml

Thermafoliant Body Scrub
Värmande kroppspeeling med renande och vitaliserande grapefruktolja och vitt te. Lakritsrot, kaffeböna, kamomill och aloe vera tillför huden antioxidanter. En mix av biolipider hjälper till att skydda och stärka hudbarriären.
Extrakt av bambu och enzymer från papaya exfolierar huden så att den blir slät med förnyad lyster.

Användning: Massera in med cirkelrörelser över fuktad hud. Skölj av. Använd 2-3 gånger per vecka.

Ca.pris: 535 kr / 177 ml

Phyto Replenish Body Oil
Upplyftande kroppsolja med vårdande oljor från plommonkärnor och avokado som mjukgör och skyddar. Fermenterad röd ginseng, citrusdoftande bergamott och neroli lugnar och gör huden mjuk. Sinnena väcks av diskreta toner från viol, mimosa, patchouli och sandelträ.

Användning: Massera in på ren, torr hud. Alternativt: tag några droppar i fuktade händer så att oljan får en lätt mjölkig konsistens innan den masseras in.

Ca.pris: 625 kr / 125 ml

Body Hydrating Cream
Lättabsorberad kroppslotion med strukturförbättrande mjölksyra och väldoftande fransk lavendel, apelsinolja och kinesiskt grönt te. Huden blir återfuktad, mjuk och slät med fin lyster.

Användning: Stryk ut över hela kroppen morgon och kväll.

Ca.pris: 385 kr / 295 ml

Dermalogicas produkter är utvecklade av The International Dermal Institute, världens ledande utbildningsinstitut för professionella hudterapeuter. Kontakta Skin Concept AB, 08-545 787 40, eller besök dermalogica.se för närmaste återförsäljare.