Nytt från Dermalogica - mjukgörare med spf

Dermalogicas produkter har tagit ett nytt steg vad gäller solskydd och befäster nu detta med lanseringen av uppdaterade mjukgörare med SPF med helt ny formula. Solar Defense Booster SPF50, Oil Free Matte SPF30, Ultra Sensitive Tint SPF30 och Super Sensitive Shield SPF30 är mjukgörare med helt ny ingrediensteknologi. De skyddar effektivt mot skadliga UV-strålar samtidigt som de har unikt hudvårdande egenskaper.
Dermalogica använder två sofistikerade metoder för att skapa ett effektivt solskydd som även känns behagligt på huden.

1) UV Smart Booster Teknologi
Solens strålar har en kraftig effekt på huden, ögonen och kroppen i allmänhet. Forskning har visat att UV-strålar orsakar hudrodnad, skador på DNA och att de även kan trigga bildningen av fria radikaler, som skadar kroppens celler. Fria radikaler, Reactive Oxygen Species (ROS) är instabila molekyler som har kapacitet att förändra DNA, enzymfunktion och andra viktiga processer i kroppen. Effekten av fria radikaler kombinerad med de skadliga effekterna av UV-strålning leder till solorsakade skador såsom ojämn pigmentering, fina linjer, rynkor och till och med hälsofarliga tillstånd som olika former av hudcancer. För att ge maximalt skydd mot skadliga UV-strålar och fria radikaler har Dermalogica införlivat antioxidanter i produkter – UV Smart Boosters. Det innebär att antioxidanter såsom vitamin E och C kapslas in i mikrokapslar och endast aktiveras när det behövs. I detta fall brister kapslarna när de kommer i kontakt med UV-strålning och levererar omedelbart vitaminerna när det behövs som mest.
2) Oleosomer
Oleosomer är mjukgörande oljor och vitamin E som finns i tistelolja. Dessa unika molekyler hjälper till att leverera aktiva ingredienser såsom solskydd direkt till hudytan där de frisläpps successivt. Den här nya tekniken gör att man får möjlighet att skapa produkter med högre spf men med mindre mängd solskydd. Resultatet är produkter som låter huden andas, känns lätta och bekväma att använda, varje dag. Solar Defense Booster SPF50 och Oil Free Matte SPF30 innehåller oleosomer.

Solar Defense Booster SPF50, Oil Free Matte SPF30, Ultra Sensitive Tint SPF30 och Super Sensitive Shield SPF30 är alla indelade i segment för olika hudtyper/hudtillstånd:

- Oil Free Matte SPF30 är en mattgivande lotion för fet, tilltäppt, eller problemhy. Innehåller mikrosvampar som håller hudytan matt och ett bredspektrigt kemiskt UV-ljusfilter.
Oil Free Matte SPF30 ingår i MediBac Clearing® -systemet för fet problemhy.

- Solar Defense Booster SPF50 ingår i Dermalogicas Skin Health System och är en multifunktionell produkt som kan mixas med mjukgörare, foundation eller användas ensam.

- Ultra Sensitive Tint SPF30 är anpassad för torr, känslig eller sensitiviserad hud och ingår i Dermalogicas UltraCalming®-system. Ultra Sensitive Tint ger ett bredspektrigt, fysikaliskt UV-filter. Den mjukgör och skyddar torr hy.

- Super Sensitive Shield SPF30 ingår i UltraCalming®-segmentet för känslig och/eller sensitiviserad hud. Den ger ett bredspektrigt fysikaliskt UV-filter. Grönt te, lakrisrot,
lavendel, hyaluronsyra och silikoner mjukgör och lugnar.

Ca priser:
Solar Defense Booster SPF50: 560 kr
Super Sensitive Shield SPF30: 575 kr
Ultra Sensitive Shield SPF30: 475 kr
Oil Free Matte SPF30: 575 kr

Produkterna lanseras februari 2013.
För mer information om våra mjukgörare med spf eller Dermalogicas övriga sortiment kontakta
Katrin Nyman, pressansvarig Dermalogica. 08-545 787 40, katrin.nyman@skinconcept.se.

Dermalogica grundades 1986 med övertygelsen om att rätt hudvård är en viktig del av en hälsosam livsstil – huden ser allra bäst ut när den mår som bäst. Med Dermalogicas unika hudanalys
Face Mapping® skräddarsys produktrekommendationen efter kundens behov. Dermalogicas produkter är utvecklade av The International Dermal Institute, världens ledande utbildningsinstitut för professionella hudterapeuter.

Dermalogica finns hos 300 hudvårdscenter och SPA-anläggningar runt om i landet samt Åhléns City (Stockholm, Göteborg), PUB samt NK (Stockholm, Göteborg). Kontakta Skin Concept AB,
08-545 787 40 eller besök dermalogica.se för närmaste återförsäljare.