Nyhet till bästsäljande serie! BioLumin-C Gel Moisturizer – fuktboost med vitamin C

Dermalogicas C-vitaminfamilj växer – nu lanseras en fuktgivande mjukgörare med ultrastabilt C-vitaminkomplex som stärker hudens naturliga försvar.

Lanseras i slutet av augusti 2021
50 ml, ca pris 735 kr

Din hud får stå ut med mycket. Varje dag måste den tackla luftföroreningar, UV-ljus och temperaturskiftningar. Även det naturliga åldrandet och kroppens biologiska faktorer som gener och hälsotillstånd påverkar. Tillsammans kan dessa faktorer ge ojämn hudton, pigmentfläckar, fina linjer och djupare rynkor. Huden har ett naturligt försvar som till viss del skyddar cellerna, men ju äldre vi blir och beroende på livsstil så kan vi behöva stärka det försvaret. Den senaste forskningen visar att C-vitamin kan förstärka hudens naturliga skydd mot oxidativ stress.

Dermalogicas nya mjukgörare BioLumin-C Gel Moisturizer är en svalkande och skyddande gel laddad med samma ultrastabila C-vitamin som finns i de tidigare favoriterna: BioLumin-C Serum och BioLumin-C Eye Serum. Den passar alla hudtyper och hudtillstånd och är perfekt för hud som ser trött ut efter exempelvis en sommar med mycket sol. Gelen ger huden en hälsosam och fräsch lyster med jämnare struktur.

Fördelar

• Lystergivande
  • Återfuktande
  • Antioxidativ

Nyckelingredienser

• Ultrastabilt C-vitamin: motverkar aktivt att hudcellerna bryts ner av oxidativ stress.
  • Squalen: förbättrar elasticiteten, mjukar upp fina linjer och förfinar hudens struktur.
  • 5 sorters Hyaluronsyra: binder fukt både på hudytan och längre ned i överhuden.
  • Kungsljus: ger huden en naturligt klar och jämn ton.

Hur använder du BioLumin-C Gel Moisturizer?

Rengör huden noga. Följ upp med ansiktsvatten och lämpligt serum efter behov. Stryk ut en liten mängd BioLumin-C Gel Moisturizer över ansikte och hals. Används morgon och kväll. På morgonen, låt smälta in i huden någon minut innan du applicerar solskydd.

Kompletterande produkter

I C-vitaminserien BioLumin-C finns sedan tidigare både ett ögonserum, BioLumin-C Eye Serum och ett ansiktsserum, BioLumin-C Serum. BioLumin-C Gel Moisturizer fungerar som komplement till dessa och produkterna jobbar i synergi med varandra.

BioLumin-C Serum

Koncentrerat serum som verkar tillsammans med hudens naturliga försvarsmekanismer. Kombinerar ultrastabilt C-vitamin med spänstgivande peptider och cellförnyande AHA-syra. Förstärker hudens skydd mot fria radikaler och luftföroreningar. Passar alla hudtyper med tecken på förtida hudåldrande.

BioLumin-C Eye Serum

Vårdande serum för ögonområdet som jämnar ut pigmentering, förbättrar spänst och återfuktar. Med ingredienser anpassade för att stärka den ömtåliga huden runt ögonen. Motverkar synliga åldersförändringar och reducerar fina torrhetslinjer. Passar alla hudtyper och hudtillstånd.

• Biolumin-C Gel Moisturizer 50 ml, ca pris 735 kr
  • BioLumin-C Serum 30 ml, ca pris 958 kr
  • BioLumin-C Eye Serum 15 ml, ca pris 795 kr

Dermalogicas ansiktsbehandling med ultrastabilt C-vitamin

Det finns även en professionell C-vitaminbehandling: Vitamin-C Pro. Behandlingen jämnar ut hudton och fina linjer samt stärker hudens skydd mot yttre påfrestningar. För alla hudtyper och hudtillstånd. Perfekt för dig som vill ha mer lyster, jämnare hudstruktur och en riktig vitaminboost. Dermalogicas hudvårdande ProSkin-behandlingar utförs av professionella hudterapeuter på över 270 hudvårdskliniker i Sverige. Besök dermalogica.se för närmaste auktoriserade återförsäljare.

Dermalogicas produkter är utvecklade av The International Dermal Institute, världens ledande utbildningsinstitut för professionella hudterapeuter. Dermalogica finns hos hudterapeuter, dermalogica.se och auktoriserade återförsäljare. Vid köp på dermalogica.se får du alltid ett fint premiumprov med din beställning.