Nyhet! PowerBright – hudvård som snabbt  får bukt med dina hyperpigmenteringar

Nyhet! PowerBright – hudvård som snabbt får bukt med dina hyperpigmenteringar

Dermalogicas hudvårdsserie PowerBright består av tre produkter som jobbar i synergi med varandra för att effektivt jämna ut hudton och reducera mörka pigmentfläckar.

Lanseras oktober 2021

• PowerBright Moisturizer SPF 50, 50 ml, ca pris 785 kr
  • PowerBright Overnight Cream, 50 ml, ca pris 895 kr

Lanserades mars 2021

• PowerBright Dark Spot Serum, 30 ml, ca pris 1085 kr

När man ska behandla och få bort hyperpigmenteringar behöver man vanligtvis utrusta sig med stort tålamod och rigorösa rutiner. Med Dermalogicas uppdaterade PowerBright-serie kommer du dock att se resultaten snabbare än någonsin – och även ha lättare att få dem att hålla.

Vad orsakar hyperpigmentering?

Fläckvist ojämn hudton och mer välavgränsade, mörka fläckar – som också kallas hyperpigmenteringar – orsakas av en överproduktion av melanin. Melanin är pigmentet som ger vår hud dess naturliga grundfärg. De mörka fläckarna gör att både linjer, rynkor och porer syns mycket tydligare och huden ser därför äldre ut.
Ökad melaninproduktion kan orsakas av flera olika faktorer. UV-ljus kan vara grundorsaken men också den förvärrande faktorn vid exempelvis hormonpåverkad pigmentökning i samband med graviditet, eller vid postinflammatoriska förändringar efter akne. Även det naturliga åldrandet, skador och inflammation i huden påverkar. Tillsammans kan dessa faktorer ge ojämnare hudton och envisare pigmentfläckar.

Resultat med PowerBright

• PowerBright Dark Spot Serum jämnar ut pigmenteringar snabbt och mörkare fläckar bleknar med tiden.
  • PowerBright Moisturizer SPF 50 (ny) ger återfuktning samtidigt som den bekämpar oxidativ stress orsakad av UV-ljus och luftföroreningar.
  • PowerBright Overnight Cream (ny) drar nytta av hudens reparationsprocess över natten, stärker hudens skydd mot fria radikaler och minskar hyperpigmenteringar.

Ny teknologi

Då hyperpigmenteringar är något som många brottas med så forskas det ständigt för att hitta nya sätt att snabbare få resultat utan att använda ingredienser som kan orsaka permanent blekning som i så fall skadar huden. De senaste åren har luftföroreningar hamnat i fokus som en av de främsta triggerfaktorerna bakom hyperpigmentering. Med ett genombrott i avancerad ingrediensteknologi har Dermalogica kommit med ett nytt sätt att bearbeta pigmenteringar, inifrån och ut, samtidigt som nya fläckar motverkas.

Uppdaterade mjukgörare

Även om Dermalogicas tidigare PowerBright TRx-serie har varit effektiv mot hyperpigmenteringar har den nya teknologin visat sig ge ännu snabbare resultat. I nya PowerBright Moisturizer SPF 50 och PowerBright Overnight Cream skyddar ingredienserna mer effektivt mot luftburna föroreningar och fria radikaler samtidigt som de verkar pigmentutjämnande. Bland annat är det den kraftfulla kombinationen av Niacinamid och Hexylresorcinol som ger de snabbare resultaten. Sedan tidigare finns PowerBright Dark Spot Serum som använder sig av denna nya teknologi – och nu förstärks serumet med dessa två kompletterande produkter.

Så här använder du produkterna

Varje morgon: förbered huden genom att rengöra noga och spraya ansiktsvatten. Applicera därefter ett pumptag av PowerBright Dark Spot Serum. Låt absorbera en minut innan PowerBright Moisturizer SPF 50 stryks på. På kvällen: efter dubbelrengöring och lämpligt serum applicerar du PowerBright Overnight Cream.

Rådgivning och professionell behandling hos hudterapeut

Var noga med att bara behandla pigmentfläckar som är godartade. I de fall där du är osäker ska du uppsöka läkare. Djupet och intensiteten på pigmenteringen kommer att påverka vilket resultat som uppnås. Dermalogicas hudvårdande ProSkin-behandlingar mot pigmenteringar utförs av professionella hudterapeuter på över 270 hudvårdskliniker i Sverige. Besök dermalogica.se för närmaste auktoriserade återförsäljare.

Dermalogicas produkter är utvecklade av The International Dermal Institute, världens ledande utbildningsinstitut för professionella hudterapeuter. Dermalogica finns hos hudterapeuter, dermalogica.se och auktoriserade återförsäljare. Vid köp på dermalogica.se får du alltid ett fint premiumprov med din beställning.