Nyhet! Neck Fit Contour Serum – din dagliga workout för bättre hudhälsa

Nyhet! Neck Fit Contour Serum – din dagliga workout för bättre hudhälsa

Neck Fit Contour Serum – lansering 15 januari

50 ml, ca pris 895 kr

Oavsett hur noga du är med din hudvårdsrutin – kan du ärligt säga att du är lika noga med huden på hals och dekolletage som du är i ansiktet? Ändå borde man tänka på att förebygga hudåldrande lite extra just på det här området. Huden på halsen är både tunnare och mer utsatt för friktion från exempelvis kläder, smycken och halsdukar. Många med känsligare hud ser också lättare rodnad och torrhetsfläckar. Skulle man ha slarvat med solskydd – eller solat med sin favoritparfym på – är det även vanligt med större pigmentfläckar.

Innovativ hudhälsa för hals och dekolletage

Under ytan hittar vi de muskler som används för att vrida, böja och sträcka på halsen. Det dagliga rörelsemönstret år ut och år in påverkar förstås huden. Dessutom: i och med att de elastiska och spänstgivande fibrerna i vävnaden gradvis blir slappare när vi åldras, ser vi från 40-årsåldern mer eller mindre markanta linjer. Alla år av solexponering visar sig också tydligt på dekolletage, hals och nacke i form av lösare hud, ojämn ytstruktur, djupare linjer och tvärgående rynkor.

Dermalogicas nya skin fitness-koncept med produkt och professionell behandling för hals och dekolletage fokuserar på de unika utmaningar som huden här stöter på. Man skulle kunna kalla det för ett workout-koncept för bättre hudhälsa! Neck Fit Contour Serum innehåller ingredienser som verkar omedelbart utslätande, men framförallt förbättrar elasticitet och smidighet på längre sikt vid kontinuerlig användning. Serumet appliceras på huden med en roller hemmavid – varje morgon och kväll – för slätare och smidigare hud.

• Flex Lift Contour Technology: ger omedelbart synlig effekt med utslätande, strukturförbättrande och skyddande resultat på den utsatta halsen och dekolletaget.
  • Extrakt från Rågkorn, Rambutan (Nephelium Lappaceum), Palmitoyl Tripeptide-42: ger en kraftfull, retinolliknande effekt på struktur, spänst och fina linjer.
  • Polysackaridkomplex från Uppståndelseväxt: stärker och återställer hudens naturliga skyddsbarriär av lipider och fukt.
  • Griffonia (Griffonia Simplicifolia): ger antioxidativt skydd mot fria radikaler.

Så här använder du Neck Fit Contour Serum:
Vrid applikatorn till ON. Luta hakan uppåt och rulla med applikatorn över hela halsen, från käklinjen till dekolletaget. Kläm försiktigt på tuben för att få ut ett tunt lager av serumet samtidigt. Vrid applikatorn till OFF och fortsätt rulla över huden tills serumet absorberats helt. Använd morgon och kväll. Följ upp med en mjukgörare – helst inklusive solskyddsfilter på dagen.

Dermalogicas ProSkin-behandlingar hos hudterapeut:

I samband med lanseringen av Neck Fit Contour Serum introduceras även en professionell salongsbehandling för hals, nacke och dekolletage. Hudterapeuten använder då Dermalogicas professionella sortiment av kraftfulla behandlingsprodukter för att uppnå mer djupgående resultat på kortare tid. Behandlingen utförs med bland annat kemisk exfoliering, avslappnande, strukturförbättrande fasciamassage samt en ny specialmask: Neck Fit Refining Masque. Kontakta din lokala hudterapeut för mer information, du hittar kontaktuppgifter på dermalogica.se.

Dermalogicas produkter är utvecklade av The International Dermal Institute, världens ledande utbildningsinstitut för professionella hudterapeuter. Besök dermalogica.se för närmaste auktoriserade återförsäljare.