Nyhet! Jane Iredale PureBrow Brow Powder – naturligt fylliga bryn

Nyhet! Jane Iredale PureBrow Brow Powder – naturligt fylliga bryn

Lanseras 20 augusti 2024
1,2 gr / ca pris 395 kr

Nu lanserar Jane Iredale ett pressat brynpuder som är mjukt som en creme och hållbart som ett puder. Det krämiga brynpudret är enkelt att tona in i brynet, formar och fyller i färg för ett fylligt resultat.

PureBrow Brow Powder fyller i glesa bryn på ett naturligt sätt – utan skarpa linjer och kanter. Ger färg, form & volym! Som med alla Jane Iredales makeup innehåller brynpudret hudvårdande ingredienser och ger ett långvarigt resultat.

Fördelar:

• Mjukt cremepuder som är enkelt att tona.
  • Fyller ut glesa bryn för ett fylligare utseende.
  • Skapar en naturlig look, ger inga skarpa linjer eller kanter.
  • Pigmentrik formula som håller sig på plats.

• Bornitrit ger ett långvarigt resultat.
  • Vitamin B5 (Panthenol) vårdar och återfuktar stråna.
  • Glycerin mjukgör och kapslar in fukt.

Användning:

Borsta igenom brynen uppåt och utåt med Deluxe Spoolie Brush. Använd Angle Liner/Brow Brush och applicera brynpudret med lätta strykningar. Fyll i eventuella luckor i brynen för att få en fylligare look. Borsta igenom brynen för att tona ut färgen och få en naturlig finish.

Tre färger:

PureBrow Brow Powder kommer i 3 färger: Neutral Blonde, Medium Brown och Dark Brown.

Övrig information:

Produkterna är veganvänliga och innehåller ej animaliskt utvunna ingredienser eller gluten.

Kompletterande produkter:

I Jane Iredales Brow Collection ingår brynpennorna PureBrow Precision Pencil och PureBrow Shaping Pencil som ger en naturlig färg och form samt PureBrow Brow Gel, en vårdande gel som håller brynen på plats. Produkterna kan användas var för sig eller tillsammans.

Försäljningsställen: Jane Iredale finns hos många hudterapeuter och auktoriserade återförsäljare som du hittar på janeiredale.se.

Pressbilder finns i vårt pressrum: www.mynewsdesk.com/se/skin_concept_ab eller kontakta Gold PR: press@goldpr.se

jane iredale – the Skin Care Makeup
Mineralmakeup med hudvårdande egenskaper. Varumärkets historia började i mitten av 90-talet med Amazing Base Foundation som snabbt slog igenom hos hudläkare genom dess förmåga att täcka, lugna och skydda huden. Även användarna älskade den då känslan var helt annorlunda än tidigare. Huden fick nu en jämn och slät finish med mindre mängd produkt än med traditionell makeup. Som en bonus förbättrades även hudhälsan.

Genom åren har jane iredale fortsatt sin utveckling i samma hudvårdande inriktning. Nu når jane iredale kvinnor i alla åldrar och nationaliteter och det finns produkter och färger för alla typer av makeup som förstärker varje individs personlighet. Läs mer på www.janeiredale.se och följ oss på instagram @janeiredale_sverige.

Skin Concept är generalagent för Dermalogica i Sverige och distributör för Combinal och Jane Iredale – the Skin Care Makeup.

Maria Törnfelt Carlén

Presskontakt Kommunikationsansvarig | Social Media Manager Kontakt för samarbeten och för journalister som önskar produktprover/pressbilder 070-438 44 95