Nyhet! Ikoniska Dermalogica Daily Microfoliant  – nu i återvinningsbar refillförpackning

Nyhet! Ikoniska Dermalogica Daily Microfoliant – nu i återvinningsbar refillförpackning

Lanseras december 2020

Framtiden är påfyllningsbar! Nu lanseras Daily Microfoliant Refill som ett steg mot mer hållbara förpackningar.

Dermalogica är stolta över sitt engagemang för hållbarhet. I slutet av 2020 kommer 90 % av alla Dermalogica-förpackningar att vara återvinningsbara eller biologiskt nedbrytbara – och framöver kommer allt papper och våra kartonger att vara FSC-certifierade. I linje med detta åtagande vill vi minska användningen av plast i förpackningarna där det finns möjlighet. Daily Microfoliant är ett risbaserat pulver som lämpar sig väl för refillsystem utan risk för att produktformulan förstörs eller kontamineras.

Nya refillförpackningen är tillverkad med 92 % mindre mängd plast och 95,7 % färre växthusgasutsläpp jämfört med den påfyllningsbara originalbehållaren.

Daily Microfoliant – jubilerande mikroexfoliering inspirerad av japanska ritualer

Exfoliering är nyckeln till en frisk hud. Inte bara hjälper den huden att bli av med torra döda celler – samtidigt förbättras effekten av de produkter som används efteråt. Daily Microfoliant är Dermalogicas mest sålda produkt och firar 20 år under 2021. Inspirerad av traditionella japanska hudvårdsritualer aktiveras detta risbaserade enzympulver vid kontakt med vatten. Döda hudceller avlägsnas och huden blir mjukare och fräschare med ny lyster. Daily Microfoliant är skonsam nog att användas varje dag.

Så här använder du produkten: Löddra upp en liten mängd pulver med vatten tills kornen löser upp sig. Applicera på rengjord hud och massera med fuktade händer 1–2 min. Skölj noga!

Nyckelingredienser

• Riskli och risextrakt: mikrofolierar hudytan och underlättar penetration av det lystergivande komplexet.
  • Papain och salicylsyra: löser upp döda celler på hudytan.
  • Lakritsrot och grapefrukt: bildar ett lystergivande komplex med pigmenthämmande effekt.

Cirkapris: Daily Microfoliant i originalförpackning 675 kr/74 g. Daily Microfoliant Refill 610 kr/74 g, vilket innebär att du genom detta val sparar både miljö och pengar.

Försäljningsställen: Dermalogica finns hos hudterapeuter och auktoriserade återförsäljare som du hittar på dermalogica.se.

Pressbilder finns i Skin Concepts pressrum på MyNewsdesk: http://www.mynewsdesk.com/se/skin_concept_ab

Dermalogicas produkter är utvecklade av The International Dermal Institute, världens ledande utbildningsinstitut för professionella hudterapeuter.