Nyhet! Dermalogica Phyto Nature Lifting Eye Cream – ett lyft för ögonhuden!

Nyhet! Dermalogica Phyto Nature Lifting Eye Cream – ett lyft för ögonhuden!

Lanseras den 23 maj 2024
15 ml, ca pris 1 485 kr

Behov av spänst och vitalitet runt ögonen? Nyheten Phyto Nature Lifting Eye Cream från Dermalogica hjälper till att minska intrycket av markanta ålderstecken genom att lyfta och släta ut den tunna huden kring ögonområdet.

Huden kring ögonen är tunnare och mer ömtålig än någon annanstans på kroppen och när du blinkar, kisar och förhoppningsvis skrattar mycket så använder du musklerna som sitter runt ögonområdet. Kombinationen av dessa faktorer av tunn hud och mycket naturlig muskelbelastning, är anledningen till att vi ser de charmiga livslinjerna tidigt i detta område. Men ibland dämpas charmen av att huden samtidigt tappar spänst och vitalitet – man ser helt enkelt bara trött ut. För dig som upplever just detta så kommer nu Dermalogica med en nyhet – perfekt för dig som inte har något emot skrattrynkorna, men vill att de blir lite mjukare till utseendet och att hudens motståndskraft och spänst förbättras.

Phyto Nature Lifting Eye Cream innehåller avancerade ingredienser som proteinfragment (peptider), potenta växtextrakt och co-enzym Q10. Dessa komponenter ger både en lätt sammandragande ytlig effekt men slätar också ut huden underifrån genom att, vid kontinuerlig användning, stimulera produktionen av spänstgivande fibrer.

Fördelar

• Lyfter genom att ha en lätt sammandragande effekt på hudens ytstruktur.
  • Slätar ut fina linjer och rynkor underifrån genom att stimulera produktion av spänstgivande fibrer i vävnaden.
  • Återfuktar utan att tynga ner den tunna ögonhuden.

• Quinoa (fröextrakt): har en sammandragande, kosmetisk effekt på ögonlocksveck samt förfinar ytstrukturen.
  • Peptider (proteinfragment): stimulerar hudens egen produktion av kollagen och verkar därför spänstgivande, ökar hudens motståndskraft och skyddar mot fria radikaler.
  • Astragalus (adaptogen rot), Parakrasse (electric daisy) och Co-enzym Q10: har en lätt sammandragande kosmetisk effekt, slätar ut och förbättrar hudens spänst.
  • Matchasmör (te), Squalan, Vitamin E och Pro-Vitamin B5: har barriärstärkande och antioxidativa egenskaper.

Så använder du Phyto Nature Lifting Eye Cream

Värm en liten mängd av produkten mellan fingrarna. Klappa försiktigt in produkten längs med de undre och övre ögonbenen. Massera därefter i små lätta cirklar under ögonen och sedan i en svepande rörelse under brynen, mot tinningarna. Avsluta med lätt strykning över ögonlocken, undvik fransarna. Massera över skrattrynkorna i en utåtgående, svepande rörelse mot hårfästet. Använd morgon och kväll på rengjord hud. Se filmen här.

Kompletterande produkter

I Phyto Nature-serien finns både ett spänstgivande ansiktsserum, Phyto Nature Firming Serum och en utslätande mjukgörare, Phyto Nature Oxygen Cream. Produkterna innehåller det senaste inom avancerad phytoteknologi och jobbar i synergi med varandra för att förbättra hudens spänst, cellernas syreupptagning och i allmänhet vitalisera hud som inte tål starkare behandlingar med AHA/BHA-syror, retinol och dylikt.

Dermalogicas professionella ögonbehandling

Vår målinriktade behandling för ögonområdet heter Dermalogica PRO Eye Flash och utförs med en specifik och professionell kemisk peeling. Peelingen är anpassad för att effektivt reducera fina linjer och ojämnheter utan att irritera den tunna ögonhuden. I behandlingen ingår också noggrann ögonrengöring, lokal face mapping, massage, mask och skyddande ögonprodukter. Dermalogica PRO Eye Flash kan också bokas som tillval i samband med övriga ansiktsbehandlingar.

Besök dermalogica.se för närmaste hudvårdsklinik/auktoriserad återförsäljare. Testa även Dermalogicas kostnadsfria digitala hudanalys Face Mapping på dermalogica.se och få tips på produkter som passar just din hud.

Dermalogicas produkter finns att köpa på dermalogica.se, hos hudterapeuter och auktoriserade återförsäljare. Vid köp på dermalogica.se får du alltid ett fint premiumprov med din beställning.

Pressbilder finns i vårt pressrum https://www.mynewsdesk.com/se/skin_concept_ab eller kontakta Gold PR: press@goldpr.se

Om Dermalogica

Skin Concept är generalagent för Dermalogica i Sverige och distributör för Combinal och Jane Iredale – the Skin Care Makeup.