Nyhet! Dermalogica Hydro Masque Exfoliant  – kraften sitter i kapslarna

Nyhet! Dermalogica Hydro Masque Exfoliant – kraften sitter i kapslarna

Dermalogica Hydro Masque Exfoliant – lanseras 20 augusti 2020.

Skonsam exfoliering + fuktboost – i ett.

När huden känns sträv och matt sträcker sig många efter en skrubbpeeling – och känns huden stram letar man upp sin fuktmask. I vardagen önskar man många gånger att man kunde förenkla vissa moment och ändå få strålande resultat – speciellt när det gäller hudvård. Det är här som Dermalogicas multifunktionella produkter är så praktiska – och nu lanserar vi ännu en nyhet för dig som älskar snabba resultat.

Hydro Masque Exfoliant är en 5-minutersmask som med bland annat skonsamt exfolierande bambuextrakt och återfuktande tremellasvamp (snow mushroom), ger huden en riktigt återställande behandling. Passar för alla hudtyper och hudtillstånd.

Kraften sitter i kapslarna!

I Hydro Masque Exfoliant ligger det små, mjuka kapslar. De är uppbyggda av vegetabiliskt glycerin som är intensivt återfuktande. Inuti glycerinkapslarna finns det exfolierande bambuextraktet, som i sin tur aktiveras när kapslarna smälter då masken masseras in.

Hydro Masque Exfoliant slätar ut, ger lyster och återfuktar på bara 5 minuter:

• Bambu – rik på mineraler och verkar effektivt men ändå skonsamt exfolierande. Frisätts och aktiveras när masken masseras in.
  • Tremellasvamp (snow mushroom) – binder upp till 450 gånger sin vikt i vatten, bäddar in huden med fukt, antioxidanter och vitamin D.
  • Vegetabiliska lipiderfrån Jojobafrö, Solros och Färgtistel stärker hudens naturliga barriärfunktion.
  • Sockerbeta – rik på aminosyror som återfuktar och stärker hudbarriären.
  • Gurkextrakt – svalkar och lugnar.

Så här används Hydro Masque Exfoliant

Lägg ett generöst lager på väl rengjord hud, undvik ögonpartiet. Massera i mjuka, cirklande rörelser så att kapslarna smälter och exfolieringen aktiveras. Låt masken verka i totalt 5 minuter, skölj därefter noga av. Följ upp med lämpligt serum och återfuktande mjukgörare. Använd Hydro Masque Exfoliant 1–2 gånger per vecka, eller enligt din hudterapeuts rekommendation.

Hydro Masque Exfoliant finns hos hudterapeuter och auktoriserade återförsäljare som du hittar på dermalogica.se.

Rekommenderat cirkapris: 685 kr/50 ml.

Dermalogicas produkter är utvecklade av The International Dermal Institute, världens ledande utbildningsinstitut för professionella hudterapeuter. Besök dermalogica.se för närmaste auktoriserade återförsäljare.