Nyhet! Dermalogica Daily Glycolic Cleanser – 2-i-1 rengöring och exfoliering i ett steg

Nu lanserar Dermalogica Daily Glycolic Cleanser – en mild och effektivt exfolierande rengöring som samtidigt återställer fukt och lyster.

Lanseras den 11 oktober 2021
150 ml, ca pris 415 kr
295 ml, ca pris 655 kr

Att en noggrann rengöring är det viktigaste steget i den dagliga hudvårdsrutinen vet nog många. Dermalogicas hudvänliga rengöringar är anpassade för att göra rent utan att torka ut och gör dig redo för nästa steg i din hudvårdsrutin. När årstiderna skiftar och luften blir torrare (samt att vi vistas mer inomhus) är det dock lätt att uppleva att huden ser trött, trist och grå ut, utan lyster. Döda hudceller kan kapsla in både damm och luftföroreningar, vilket också blockerar din naturliga glow. Dermalogicas nya Daily Glycolic Cleanser kan vara hjälpen du behöver!

Daily Glycolic Cleanser är en lätt löddrande rengöringsgel med naturliga växtextrakt som vårdar och återställer din hud. Den milda men effektiva formulan löser effektivt men skonsamt upp inkapslad smuts på samma gång som hudens fuktbarriär bevaras. Passar alla hudtyper och hudtillstånd och är perfekt för hud som ser trött och glåmig ut. Resultatet? Optimal hudhälsa.

Fördelar

• Rengör och exfolierar
  • Ger lyster och jämnar ut hudtonen
  • Vårdar och återställer hudens fuktbarriär

• Glykolsyra (AHA-syra från sockerrör): peelar huden för att bli av med döda hudceller.
  • Extrakt från ringblomma: lugnar huden och är rik på skyddande antioxidanter.
  • Jojobafröolja: återställer, mjukar upp och bevarar hudens fuktbarriär.
  • Allantoin (vallört): behandlar, skyddar och vårdar.

Hur använder du Daily Glycolic Cleanser?

Massera in på lätt fuktat ansikte och hals. Undvik ögonområdet och läpparna. Skölj med ljummet vatten. Följ upp med ansiktsvatten, lämpligt serum och mjukgörare efter behov. Applicera UV-skydd på morgonen.

Pressbilder finns i vårt pressrum: www.mynewsdesk.com/se/skin_concept_ab eller kontakta Gold PR: press@goldpr.se

Rådgör gärna med en hudterapeut för skräddarsydda rekommendationer om du funderar på hur den här rengöringen kan passa in i din vanliga hudvårdsrutin.

För en extra lystergivande hudvårdsrutin

Komplettera Daily Glycolic Cleanser med följande produkter: PreCleanse, BioLumin-C Serum och BioLumin-C Gel Moisturizer.

Dermalogicas behandlingar

Dermalogicas hudvårdande ProSkin-behandlingar utförs av professionella hudterapeuter på över 270 hudvårdskliniker i Sverige. Besök dermalogica.se för närmaste hudvårdsklinik/auktoriserade återförsäljare.

Dermalogicas produkter är utvecklade av The International Dermal Institute, världens ledande utbildningsinstitut för professionella hudterapeuter. Dermalogica finns hos hudterapeuter, dermalogica.se och auktoriserade återförsäljare. Vid köp på dermalogica.se får du alltid ett fint premiumprov med din beställning.