Nyhet! Clear Start Cooling Aqua Jelly  – återfuktande och svalkande gel för ung hud

Nyhet! Clear Start Cooling Aqua Jelly – återfuktande och svalkande gel för ung hud

Visste du att även fet hud behöver fukt? Dermalogica Clear Start lanserar nu en ny återfuktande och svalkande gel – perfekt för ung hud med hög talgproduktion.

Lanseras 19 april
59 ml, ca pris 245 kr

En av de vanligaste missuppfattningarna när det gäller hud som brottas med blemmor och pormaskar är att den inte ska smörjas in. Men här är det viktigt att skilja på fett och fukt. Lätta, oljefria och återfuktande produkter kommer tvärtom att hjälpa fet hud att komma i balans – utan att huden blir blank.

Med rätt sorts fukt återställs hudens naturliga mikroflora, vilket är det perfekta receptet för att inaktivera aknetriggande bakterier. I kombination med kraftfulla ingredienser som dämpar produktion av talg, lugnar röda inflammationer och luckrar upp tilltäppta porer så kommer resultaten på kort tid.

Cooling Aqua Jelly känns både fräsch och sval på huden och – viktigast av allt – lämnar inte efter sig någon blank hinna. Den ultralätta gelformulan innehåller kraftfulla växtkomplex:

• Bioflavonoider från vinranka har liknande effekt som retinol (vitamin A) och kommer att minimera porer samt dämpa produktionen av talg.
  • Hyaluronsyra är den ultimata fuktbindaren och kommer att ge huden en perfekt kombination av fukt och lyster – utan att hudytan ser blank ut.
  • Blåbärsextrakt och Renfana (Blue Tansy Flower) lugnar och dämpar rodnad samt har antioxidativa egenskaper.
  • Extrakt från blåalger återfuktar och stärker hudens naturliga skydd.

Så här använder du Cooling Aqua Jelly

Stryk ut en ärtstor mängd på väl rengjord hud, över ansikte och hals. Kan användas både morgon och kväll, komplettera med UV-skydd dagtid. Undvik ögonpartiet.

Miljövänlig förpackning

Som ett led i Dermalogicas framtida satsning på ännu mer miljövänliga förpackningar kommer nyheten Cooling Aqua Jelly i en tub som är gjord av 38 % återvunnen plast.

Vegan

Alla Clear Start-produkterna är vegan. De är även glutenfria. Dessutom tillverkas de utan hudirriterande artificiella färgämnen och parfymer.

Om Clear Start

Clear Start-produkterna behandlar ung hud med en kombination av kraftfullt renande och lugnande ingredienser som balanserar hudens naturliga mikroflora och pH-värde. Med det bästa av naturens egna ingredienser tillsammans med avancerad hudvårdsteknologi är produkterna snälla mot din hud men samtidigt tuffa mot ovälkomna pormaskar och blemmor.

Clear Start-serien passar för dig som just börjat få problem med huden och du kan använda produkterna ända upp till du är 20+.

Besök dermalogica.se för närmaste återförsäljare och följ oss på instagram: clearstart_sverige