Nya Beyond Lash Volumizing Mascara – vårdar dina fransar, ger volym, längd och intensiv färg

Lanseras 8 november 2021
8 gr / ca pris 325 kr

Nu lanserar Jane Iredale en helt ny mascara som vårdar och skyddar fransarna samtidigt som den ger volym, längd och maximalt med färg. För ett resultat som håller hela dagen utan att fälla.

”Vem vill inte ha en mascara med många egenskaper? Beyond Lash Volumizing Mascara är rik på näring och skyddar fransarna kombinerat med att ge fantastisk volym med förlängande effekt”, säger Veronica Hareskog, produktchef för Jane Iredale på Skin Concept.

Fördelar:

• Ger viktlös volym och längd.
  • Vårdar fransarna och skyddar från slitage.
  • Pigmentrik formula som ger maximalt med färg.
  • Resultat som håller hela dagen utan att fälla.
  • Passar känsliga ögon och kontaktlinsbärare.

Formula med vårdande ingredienser:

• Bambustam (pulver) ger längd och volym till fransarna.
  • Rotextrakt från basilika motverkar slitage på stråt och ger näring till hårsäckarna.
  • Vax från riskli går in i stråt, mjukgör och skyddar.
  • Vegetabiliska oljor återställer och bevarar.

Användning:

Börja att applicera vid roten av fransarna mot topparna, för borsten i sicksack för att täcka fransarna med mascara. Du kan bygga upp färg, längd och volym genom att applicera mascaran upp till tre gånger. Använd ensam eller över Purelash Lash Extender & Conditioner.

Övrig information:

Mascaran kommer i färgen Black Ink.

Produkten är veganvänlig, innehåller ej gluten eller animaliskt utvunna ingredienser.

Försäljningsställen: Jane Iredale finns hos många hudterapeuter och auktoriserade återförsäljare som du hittar på janeiredale.se.

Pressbilder finns i vårt pressrum: www.mynewsdesk.com/se/skin_concept_ab eller kontakta Gold PR: press@goldpr.se

jane iredale – the Skin Care Makeup
Mineralmakeup med hudvårdande egenskaper. Varumärkets historia började i mitten av 90-talet med Amazing Base Foundation som snabbt slog igenom hos hudläkare genom dess förmåga att täcka, lugna och skydda huden. Även användarna älskade den då känslan var helt annorlunda än tidigare. Huden fick nu en jämn och slät finish med mindre mängd produkt än med traditionell makeup. Som en bonus förbättrades även hudhälsan.

Genom åren har jane iredale fortsatt sin utveckling i samma hudvårdande inriktning. Nu når jane iredale kvinnor i alla åldrar och nationaliteter och det finns produkter och färger för alla typer av makeup som förstärker varje individs personliga skönhet. Läs mer på www.janeiredale.se och följ oss på instagram @janeiredale_sverige.