Dermalogica lanserar Sheer Tint SPF20 och Cover Tint SPF20

Dermalogicas två nya system består av produkter som förbättrar hudhälsan samtidigt som ojämnheter och hudton jämnas ut. Huden förses med fukt och antioxidanter - de avancerade ingredienserna skyddar mot fria radikaler, jämnar ut hudstrukturen och skyddar de kollagena fibrerna. Ett naturligt färgpigment jämnar ut och ger ett hållbart resultat som varar hela dagen – utan att irritera huden.
Sheer Tint SPF20 och Cover Tint SPF20 ger ett bredspektrigt skydd mot UV-strålning.

Välj mellan två olika täckningsgrader och tre nyanser:
Sheer Tint SPF20 ger en diskret nyans av färg. En unik form av fuktgivande hyaluronsyra med femdubblad styrka genomfuktar huden och stärker dess skydd mot uttorkning.
Cover Tint SPF20 ger full täckning och ett hållbart resultat som varar hela dagen. Silikoner jämnar ut huden och ger den en sammetslen yta.

Båda produktsystemen jämnar ut hudtonen och ger intrycket av en perfekt hudyta med hjälp av naturligt färgpigment från järnoxid. Pärlpuder jämnar ut hudstrukturen och ger fin lyster och silikoner ger sammetslen känsla. Resultatet blir naturligt och ojämnheter täcks.
Sheer Tint och Cover Tint passar alla hudtyper och hudtillstånd.

Användning:
Sheer Tint SPF20: Är en mjukgörare i grunden. Applicera direkt på rengjord hud.
Cover Tint SPF20: Applicera över mjukgörare. Applicering med de medföljande makeupsvamparna ger lättare täckning. Applicering med fingertopparna ger mer täckning.

Produkterna lanseras januari 2013.

Ca.pris:
Sheer Tint SPF20: 535 kr
Cover Tint SPF20: 535 kr

För mer information om produkterna eller om Dermalogicas övriga sortiment kontakta Katrin Nyman, pressansvarig. Tel: 08-545 787 40. Email: katrin.nyman@skinconcept.se

Om Dermalogica:
Dermalogica grundades 1986 med övertygelsen om att rätt hudvård är en viktig del av en hälsosam livsstil - huden ser allra bäst ut när den mår som bäst. Med Dermalogicas unika hudanalys Face Mapping® skräddarsys produktrekommendationen efter kundens behov. Dermalogicas produkter är utvecklade av The International Dermal Institute, världens ledande utbildningsinstitut för professionella hudterapeuter.

Dermalogica finns på SPA-anläggninar, hudvårdscenter, Åhléns City (Stockholm och Göteborg) PUB samt NK. Se även dermalogica.se eller dermalogica.com.

Skin Concept AB är generalagent i Sverige för varumärkena Dermalogica och Jane Iredale - the Skin Care Makeup.