Dermalogica lanserar nya solprodukter för ansikte och kropp

Solen är utan tvekan hudens fiende nummer ett när det handlar om förtida åldrande. Din hud utsätts året runt, dagligen för UVA- och UVB-strålar som orsakar ojämn pigmentering, uttorkning, rynkor och i värsta fall cellförändringar som kan leda till allvarligare åkommor. Dermalogica lanserar nya Protection 50 Sport SPF50 och After Sun Repair som ger ett effektivt solskydd och samtidigt vårdar huden.

Protection 50 Sport SPF50 innehåller ett högt och avancerat skydd mot både UVA- och UVB-strålning och är vattenresistent i upptill 40 minuter – perfekt för dig som vistas mycket utomhus! Produkten är förstärkt med lipider, oleosomer och kraftfulla antioxidanter som stärker hudens motståndskraft. Lakritsextrakt lugnar huden efter att den har utsatts för solexponering samtidigt som hyaluronsyra genomfuktar och motverkar uttorkning.

After Sun Repair är ett terapeutiskt gelbalsam som reducerar svullnad och obehag efter överdriven solexponering. Kamomill, gurka och lavender hjälper till att lugna och svalka ned huden. Produkten innehåller även extrakt från japanskt alträd som skyddar huden mot fria radikaler och reparerar tecken på förtida åldrande.

Protection 50 Sport SPF50, 159 ml, och After Sun Repair, 100 ml, har bägge ca pris 385 kr. Produkterna kommer att finnas hos auktoriserade återförsäljare från och med april 2014. För mer information, besök www.dermalogica.se.

Om Dermalogica
Dermalogica mötte dagens ljus 1986 i Los Angeles. I en tid och på en plats där allt blinkade i neon, där hårsvallen var större än någonsin och där skönhet var viktigare än hud och hälsa, pratade Dermalogica om ingredienser och resultat – och det gör vi fortfarande. Vi vänder oss till dig som vill få en så välmående hud som möjligt, genom rätt rutiner och produkter.
Dermalogica står för:
• Professionell hudvård utvecklad i samarbete med hudterapeuter
• Skräddarsydda lösningar och lättanvända produkter
• Unisex och för alla åldrar
• Optimal hudhälsa i fokus

Skin Concept AB är generalagentur i Sverige för varumärkena Dermalogica och jane iredale - the Skin Care Makeup.