BioLumin-C Eye Serum är ett ögonserum som förbättrar spänst och bygger upp hudens fukthalt.

Dermalogica lanserar BioLumin-C Eye Serum

​Huden kring ögonen är tunnare än på andra delar av kroppen och påverkas ständigt av vår mimik när vi blinkar, kisar, skrattar eller gråter. Dessutom är området extra känsligt för UV-ljus, som bryter ner de fibrer som ansvarar för spänst och elasticitet.

Den känsliga huden kring ögonen har också färre talgkörtlar och har därmed sämre skydd mot uttorkning. Kort sagt: ögonområdet behöver extra omvårdnad om du vill undvika att få ålderstecken i förtid. Detta har våra hudexperter tagit fasta på vid utvecklingen av BioLumin-C Eye Serum.

Nya BioLumin-C Eye Serum innehåller ett C-vitaminkomplex som effektivt jämnar ut pigmentering, förbättrar spänst och bygger upp fukthalt. Samtidigt motverkas de synliga åldersförändringar som orsakas av omgivande miljöfaktorer och den dagliga mimiken. Biolumin-C Eye Serum vårdar och behandlar ögonområdet under dygnets alla timmar.

Produktfördelar:

• Pigmentutjämnande och lystergivande med en boost av ultrastabilt vitamin C.
  • Reducerar fina torrhetslinjer och mer markanta linjer.
  • Stärker hudbarriären, återfuktar och underlättar cellförnyelse, vilket ger mjuk och hälsosam hudbarriär.

• C-vitaminkomplex: förbättrar hudens naturliga försvarsmekanismer mot oxidation. Det här komplexet är förstärkt med utslätande Palmitoyl Tripeptid-5 som är en innovativ och aktiv peptid, specialframtagen för att stärka kollagena fibrer.
  • Arjun (barkextrakt): reducerar svullnad, förbättrar hudens elasticitet och skyddar mot skador från fria radikaler.
  • Chiafröolja (Salvia Hispanica): rik på antioxidanter och innehåller mer än 60% barriärstärkande omega-3-fetter.
  • Tremella (gelésvamp): rik på växtsteroler och vitamin D. Förseglar fukt och förbättrar hudens elasticitet.
  • Mikroalgextrakt (Dunaliella Salina): stimulerar cellförnyelse och reducerar fina linjer/rynkor. Motverkar också hyperpigmentering.
  • Poria (svamp): stimulerar hudens naturliga produktion av hyaluronsyra. Förbättrar lyster och spänst med en närande kombination av polysackarider och triterpener.
  • Papain (från papaya): enzym som skonsamt exfolierar bort döda hudceller och förbättrar struktur samt lyster.

Användning:

Applicera en liten mängd längs med det undre ögonbenet, klappa in morgon och kväll. Undvik att få produkten i ögonen. Kan användas ensam eller under annan ögoncreme efter behov.