Årets julkit från Dermalogica! Hudvård och kreativ design av Julie Wilkinson

Årets julkit från Dermalogica! Hudvård och kreativ design av Julie Wilkinson

Dermalogica julkit – säljstart 2 november 2020

Din bästa hud är i våra händer

Nedräkningen till jul har börjat. Med årets kit Our Best + Brightest från Dermalogica får du inte bara ett urval av våra bästsäljande produkter – Daily Microfoliant, Skin Smoothing Cream och BioLumin-C Serum – även specialpapper ingår för att skapa din egen skulpterade papperskonst. Ge dig själv en hudvårdande julklapp samtidigt som du lockar fram skaparglädjen i vintermörkret. Eller varför inte ge bort ett kit till någon du bryr dig om?

Innovativ design av papperskonstnären Julie Wilkinson

Sedan 1986 har Dermalogicas hudterapeuter väckt hälsosam hud till liv genom mänsklig beröring. Vår grundare Jane Wurwands passion för att arbeta med händerna drog oss till Makerie Studios uppmärksammade papperskonstnär Julie Wilkinson, som använde sina händer för att ge våra julkit liv. Julies arbete fångar den kärlek, hängivenhet och färdighet som ingår i varje Dermalogicabehandling. På Julies meritlista finns unika skulpturer med intrikata detaljer för varumärken som Bulgari, Dior, Omega, Penhaligons, Prada, Tiffany & Co och Vanity Fair.

Årets julkit Our Best + Brightest innehåller tre produkter för optimal hudhälsa:

• Daily Microfoliant 13 gr resestorlek. Lystergivande mikroexfoliering. Döda hudceller avlägsnas och huden blir mjukare och fräschare med ny lyster.
  • Skin Smoothing Cream 50 ml ordinarie storlek. Mediumlätt mjukgörare som bevarar hudens fuktbalans och struktur. De innovativa ingredienserna har en långtidsverkande, återfuktande effekt på hudens övre lager och bildar ett osynligt skydd mot yttre påfrestningar samt balanserar hudens mikroflora.
  • BioLumin-C Serum 10 ml resestorlek. Högpresterande lystergivande c-vitaminserum som arbetar tillsammans med hudens egna försvarsmekanismer. Hudtonen blir jämnare och ojämn pigmentering motverkas. Cellförnyande ingredienser bidrar också till att hudytan blir jämnare och elasticiteten förbättrad.
  • Kitet inkluderar också specialpapper för att skapa sin egen skulpterade papperskonst.
  • Rek. cirkapris: 795 kr/kit. (Värde: 1005 kr/kit)

Svårt att bestämma dig? Välj mellan fem olika julkit

Sammanlagt erbjuder Dermalogica fem julkit i design av Julie Wilkinson – välfyllda med populära hudvårdsfavoriter. Utöver Our Best + Brightest-kitet finns:

• Cleanse + Glow to Go

Innehåller PreCleanse 30 ml resestorlek, Special Cleansing Gel 50 ml resestorlek, samt Daily Microfoliant 13 gr resestorlek. Rek. cirkapris: 395 kr/kit. (Värde: 525 kr/kit)

• Your Super Rich Reveal

Innehåller Super Rich Repair 50 ml ordinarie storlek, samt Rapid Reveal Peel 3 x 3 ml. Inkluderar även specialpapper för att skapa sin egen skulpterade papperskonst. Rek. cirkapris: 985 kr/kit. (Värde: 1285 kr/kit)

• Your Best Cleanse + Glow

Innehåller PreCleanse 150 ml ordinarie storlek, Daily Microfoliant 74 gr ordinarie storlek, samt Special Cleansing Gel 250 ml ordinarie storlek. Kitet inkluderar också specialpapper för att skapa sin egen skulpterade papperskonst. Rek. cirkapris: 1170 kr/kit. (Värde: 1585 kr/kit)

• Your Brightest Glow Yet

Innehåller BioLumin-C Serum 30 ml ordinarie storlek, samt BioLumin-C Eye Serum 15 ml ordinarie storlek. Rek. cirkapris: 1295 kr/kit. (Värde: 1780 kr/kit)

Försäljningsställen: Årets julkit från Dermalogica finns hos hudterapeuter och auktoriserade återförsäljare som du hittar på dermalogica.se.

Pressbilder finns i Skin Concepts pressrum på MyNewsdesk: http://www.mynewsdesk.com/se/skin_concept_ab

Om Dermalogica®Dermalogicas produkter är utvecklade av The International Dermal Institute, världens ledande utbildningsinstitut för professionella hudterapeuter.

Maria Törnfelt Carlén

Presskontakt Kommunikationsansvarig | Social Media Manager Kontakt för samarbeten och för journalister som önskar produktprover/pressbilder 070-438 44 95