PreCleanse Balm vinner pris som Årets Hudvård i stor branschgala.

PreCleanse Balm vinnare i Swedish Beauty Awards 2018

Swedish Beauty Awards är Sveriges största och mest prestigefyllda gala för skönhet och kosmetik. Igår gick 2018 års tillställning av stapeln under festliga former på Chinateatern i Stockholm. Juryn består av skönhetsredaktörer, branschprofiler, inköpare och kemister. Det är ett omfattande arbete med att utvärdera och testa ett stort antal tävlande produkter i hela 30 olika kategorier.

Dermalogicas rengöring PreCleanse Balm utnämndes av juryn till vinnare i kategorin Årets Ansiktshudvård 400-700 kr.

PreCleanse Balm är en krämig, oljebaserad förtvätt som används som ett första steg i Dermalogicas dubbelrengöring, en rengöringsteknik som ger ett ultrarent och professionellt resultat. PreCleanse Balm avlägsnar skonsamt lager-på-lager av makeup överskottstalg och föroreningar. Hudens skyddande barriär bevaras och effekten av övriga produkter - hudbehandlande rengöringar, serum, mjukgörare och masker - förbättras.

Juryns motivering:

En klassiker som blivit trendig och samtidigt fått ny kostym. Men trots skojig modeaccessoar är det grundprodukten, som med smart konsistensförvandling och utlovad effekt, gör det här till en vinnare.

PreCleanse Balm, 475 kr/ 90 ml.

#swedishbeautyawards2018