En lyckad turné när Skellefteå mötte upp i Stockholm

En lyckad turné när Skellefteå mötte upp i Stockholm

Det blev minst sagt en lyckad helg när Skellefteå besökte Stockholm den 25-28 november. Vid sex olika tillfällen träffade företag tillsammans med Skellefteå kommun ca 1700 nöjda besökare.

Helgen inleddes på fredagmorgon med ett morgonmöte på Västerbottenskontoret i Skellefteå kommuns regi, följt av en studentträff på KTH där Skellefteåföretag såsom Skellefteå Kraft, InfoVista och Adlibris informerade om exjobb och karriärmöjligheter i Skellefteå inför de 90 engagerade studenter som hade turen att få plats. Hela 270 studenter hade anmält intresse.

-Det har varit ett bra sätt att få träffa studenter och få inblick i hur de ser på framtiden. Veta mer om vad de är intresserade av att jobba med, hur de ser på oss som företag och vad vi kan erbjuda som potentiell arbetsgivare i framtiden, säger Veronica Lindström, marknadskommunikatör på Skellefteå Kraft.

På lördagkvällen bjöd Context på en gratiskonsert i St: Johannes kyrka, kollekten gick till Stockholms Stadsmission och de 400 besökarna fick under två timmar njuta av musik, ljusspel och en bit av Skellefteå.

Söndagens familjeträff på Abba the museum lockade 130 besökare som fick höra vad som är på gång i Skellefteå, julpyssla och mingla med glögg och pepparkakor. Måndagen avslutades med 200 gäster på förmingel på Abba the museum och stående ovationer från de 900 i publiken när A Tribute to The Last Waltz genomförde sin sista konsert på Cirkus. Skellefteåmusiker tillsammans med gästartister som bland andra Ebbot Lundberg, Nina Person och Mats Ronander äntrade scenen under ledning av Micke Leijnegard som guidade publiken genom The Last Waltz historia och knöt samman med den egna uppväxten i Skellefteåtrakten.

-Vi ser en stor vikt vid det personliga mötet och har fått ett positivt bemötande av besökarna vid samtliga evenemang. Det är när människor möts det händer saker, kraften i gemensamma satsningar var avgörande för denna lyckosamma turné när Skellefteå mötte upp i Stockholm, säger Helena Renström, marknadschef på Skellefteå kommun.

Presskontakt Marknadsstrateg, marknadsenheten, Skellefteå kommun Campus Skellefteå, högre utbildning 070-860 26 25 Campus Skellefteå