Weekendflyg till Prag direkt från Skellefteå Airport

Weekendflyg till Prag direkt från Skellefteå Airport

goTO Nordics AB, med kontor i Skellefteå, fortsätter att presentera resor med direktflyg från Skellefteå Airport. Nu lanseras en weekendresa till Tjeckiens vackra huvudstad Prag med avgång den 30 april från Skellefteå. Flygningen, som tar knappt tre timmar, kommer att utföras med ett flygplan av typen Boeing 737-800 med 189 stolar.

- Våra senaste weekendproduktioner till Riga och Krakow har bokat otroligt bra och blivit fullbokade på några veckor. Därför är vi extra glada att kunna presentera en direktflygning till Prag som har varit ett efterfrågat resmål från Skellefteå, säger Olle Fält, vd, goTO Nordics AB.

Kännetecknande för goTO Nordics egna flygningar är att resenärerna kan välja att boka endast flygstol och sedan själva boka hotell och aktiviteter eller så kan resenärerna köpa färdiga paketresor med hotell, transfer, guidade utflykter och reseledare. Hela resan är 100 % klimatkompenserad genom att alla delar, flyg, marktransporter, boende och måltider kompenseras och ingår i priset. Utöver klimatkompenseringen betalar goTO Nordics en fast summa per resenär till Fly Green Fund som verkar för att öka användandet av biobränsle i flygtrafiken.

- Skellefteå Airport fortsätter att utvecklas och i och med goTO Nordics nya satsning på Prag kan våra passagerare välja mellan direktflyg till 15 olika destinationer i Europa och Asien, säger Robert Lindberg, vd, Skellefteå Airport.

Skellefteå Airport är Västerbottens näst största flygplats med ett strategiskt läge mellan Luleå och Umeå. Flygplatsen ägs av Skellefteå kommun och har cirka 400 000 resenärer per år. Flygplatsen erbjuder inrikes reguljärflyg med dagliga avgångar till Arlanda, samt chartertrafik till Thailand, Rhodos, Kreta, Turkiet, Kroatien, Mallorca, Gran Canaria, Österrike, Zakynthos, Nederländerna, Andorra och Lettland.