Ullaredsflyget tar Norrland till Skandinaviens

Ullaredsflyget tar Norrland till Skandinaviens

Genom ett samarbete mellan Gekås, flygbolaget Scandjet och flygplatserna i Skellefteå och Jönköping kan man nu erbjuda shoppingsugna norrlänningar en tvådagars upplevelseresa med hotellövernattning.

För nästan tio år sedan gjordes tre flygningar från Umeå till Gekås Ullared. Dessa flygningar blev mycket uppskattade och uppmärksammade. Sedan dess har konceptet Ullared vuxit dramatiskt. Varuhuset har byggts ut till mer än dubbel storlek och är nu Sveriges största besöksmål.

-  Vi vet att många norrlänningar redan besöker oss och vi vill på detta sätt erbjuda en möjlighet att inte bara handla till marknadens bästa priser utan också en behaglig helhetsupplevelse i form av flyg och boende, säger Boris Lennerhov, VD på Gekås.

Antalet platser är begränsat och försäljningen sker från och med idag hos utvalda resebyråer och via hemsidan Ullaredsflyget.se

-  Skellefteås goda läge är idealiskt för att erbjuda kunder i hela norra Sverige att flyga till Ullared och vi har anpassat flygtiderna så att man ska få ut maximalt av de två dagarna, säger Robert Lindberg, flygplatschef på Skellefteå Airport.

-  Ullaredsflyget är ett bra exempel på ett aktivt samarbete mellan kund, flygplatser och flygbolag. Detta är en skräddarsydd totallösning helt anpassad efter kundens behov, säger Sasha Djakovic, VD och en av grundarna till Scandjet i Göteborg.

Premiärflyget genomförs 10-11 november 2014.

För mer information kontakta :

Robert Lindberg, Flygplatschef Skellefteå Airport  Tel. 0705 517075

Sasha Djakovic , VD Scandjet  Tel. 031 7742727

Lise Hellström, Marknadschef Gekås Ullared, Tel. 0707 966 399

Fakta Ullaredsflyget

Avgång Skellefteå 10 nov kl. 09.30

Ankomst Skellefteå 11 nov ca 20.00

Flyg med Scandjet Airbus 320
Flygtid till Jönköping ca 1 h 20 min

Pris för premiärturen 1 690 kr.

För mer info och bokning
Reseproducenten Skellefteå
Resia Skellefteå