SAS utökar flygtrafiken på Skellefteå Airport

SAS utökar flygtrafiken på Skellefteå Airport

SAS har beslutat utöka flygtrafiken till och från Skellefteå Airport.
Från och med den 30mars kommer en utökning till 5 turer att ske på söndagar. Den nya turen kommer att avgå från Arlanda kl 18.40, ankomma till Skellefteå Airport kl 19.50 och därefter åter avgå mot Arlanda kl 20.15. SAS priser börjar vid 569:-

- den nya frekvensen är mycket eftertraktad. Det innebär att de som veckopendlar eller är på besök i Skellefteå eller Stockholm får ännu bättre resemöjligheter säger Robert Lindberg VD på Skellefteå Airport.

I och med denna nya frekvens har SAS 32 avgångar till eller från Skellefteå varje vecka vid full trafik. All dagar utom lördag har SAS 5 avgångar. Lördagar 2 Det innebär att från 2009 har antalet avgångar utökats med 12st varje vecka.

För mer info

SAS Pressinfo

VD Skellefteå Airport

Skellefteå Airport är Västerbottens näst största flygplats med ett strategiskt läge mellan Luleå och
Umeå. Flygplatsen ägs av Skellefteå Kommun och har cirka 300 000 resenärer per år. Flygplatsen erbjuder reguljärflyg med upp till fem dagliga avgångar till Arlanda samt direkttrafik till London och Girona (Barcelona). Chartertrafik erbjuds till, Dubrovnik, Zadar, Mallorca, Rhodos, Kreta, Antalya samt Bodrum.