Mari från Luleå blev den 60 000 resenären

Mari från Luleå blev den 60 000 resenären

Efter en semestertripp till Spanien återvände Mari Molin från Luleå till Skellefteå Airport under fredagen ovetande om att hon var den 60 000 resenären på sträckan. Vinsten blev en ny resa, något som uppskattades.

Mari Molin från Luleå reste ner till Spanien från Skellefteå. När åter kosan vände hemåt tidigt på fredagsmorgonen var Mari helt ovetande om att det snart blir ett återbesök i den spanska regionen eller en ny upplevelse i London. Detta eftersom hon steg ut på Skellefteå Airport som den 60 000 resenären som rest med Ryanair från eller till Skellefteå Airport.

Därigenom blev hon den lyckliga vinnaren av en ny tur och returresa till London eller Barcelona med Ryanair.

- Ryanair har 84.6 miljoner resenärer i år och vi vill gärna uppmärksamma lyckade flyglinjer och också våra mindre flygplatser som Skellefteå. Därför är det roligt att gratulera Mari och överräcka ett presentkort på en ny Ryanair resa säger Elina Hakkarainen Ryanairs försäljningschef i norden.

Elina Hakkarainen
Deputy Manager, Sales & Marketing
Nordics & Baltics
Tel:  +353 1 945 1766
E-mail:  hakkarainene@ryanair.com

VD Skellefteå Airport
Tel:  070-551 70 75
E-mail  robert.lindberg@skellefteaairport.se

Skellefteå Airport är Västerbottens näst största flygplats med ett strategiskt läge mellan Luleå och
Umeå. Flygplatsen ägs av Skellefteå Kommun och har cirka 300 000 resenärer per år. Flygplatsen erbjuder reguljärflyg med upp till fem dagliga avgångar till Stockholm (Arlanda) samt direkttrafik till London (Stansted) och Barcelona (Girona). Chartertrafik erbjuds till, Dubrovnik, Zadar, Mallorca, Rhodos, Kreta, Antalya samt Bodrum.