Fritidsresor utökar med extraflyg från Skellefteå Airport under höstlovet

Fritidsresor utökar med extraflyg från Skellefteå Airport under höstlovet

Den stora efterfrågan på charterresor direkt från Skellefteå Airport gör nu att Fritidsresor sätter in en ny charteravgång till den Turkiska turistorten Antalya. Detta innebär att Fritidsresor fortsätter att växa på Skellefteå Airport.

Den kalla sommaren har inneburit att efterfrågan på charterresor är stor.
Fritidsresor har nu beslutat att med kort varsel utöka antalet resor och resmål från Skellefteå Airport genom en ny charteravgång till Turkiska Antalya den 26 oktober.

- Efterfrågan på charterresor är mycket stor, därför är vi tacksamma för alla tillskott som kommer. Vi är också glada att Fritidsresor fortsätter att utöka antalet flygningar och resmål från Skellefteå säger Skellefteå Airports VD Robert Lindberg

- Intresset att flyga till sol och värme direkt från Skellefteå Airport är mycket högt och därför har vi beslutat att utöka med ett flyg under höstlovet. Skellefteå Airport är ett mycket viktig regional flygplats för Fritidsresor och vi kommer därför inom kort att se över möjligheten till ytterligare utökning, säger Mathias Bergendahl, Informationschef på Fritidsresor, Sveriges största regionalcharterarrangör.

Skellefteå Airport har de senaste fem åren ökat antalet passagerare med 56 % och flygplatsens geografiska läge mitt efter norrlandskusten är optimalt för charter eller andra utlandsdestinationer.

- Vi arbetar aktivt med att försöka locka fler och fler flygbolag eller charteroperatörer till vår region. Samarbetet med Fritidsresor är mycket bra och det är väldigt roligt att Fritidsresor nu kan erbjuda ytterligare ett resmål till soltörstande norrlänningar säger Robert Lindberg.

vd Skellefteå Airport

Mathias Bergendahl
Informationschef Fritidsresor
mathias.bergendahl@fritidsresor.se

Skellefteå Airport är Västerbottens näst största flygplats med ett strategiskt läge mellan Luleå och
Umeå. Flygplatsen ägs av Skellefteå Kommun och har cirka 300 000 resenärer per år. Flygplatsen erbjuder reguljärflyg med upp till fem dagliga avgångar till Arlanda samt direkttrafik till London(Stansted). Chartertrafik erbjuds till, Split, Alanya, Mallorca, Rhodos, och Kreta.