Direktflyg från Skellefteå till Kreta och Rhodos

Direktflyg från Skellefteå till Kreta och Rhodos

Apollo erbjuder fortsatt direktflyg från Skellefteå  Airport till sommarens favoritresmål , Kreta och Rhodos. Efterfrågan på resor till nästa sommar är hög därför sätts drygt 1 500 platser in till de populära grekiska öarna.

Grekland har varit ett av de mest populära semesterländerna sommaren 2013. Kreta är en av de viktigaste destinationerna i Apollos breda Greklandsprogram med många återvändande kunder. Det totala utbudet av resor till västra Kreta ökar med 20 procent till sommaren 2014 och till nästa sommar
erbjuds drygt 800 platser från Skellefteå till Kreta.

Genom direktflyget till Chania når resenärerna de populära orterna på västra Kreta. Från den 23 augusti till den 20 september erbjuds en avgång i veckan till Kreta, drygt 800 platser. Till Rhodos blir det sammanlagt 4 avgångar på lördagar mellan den 10 maj - 31 maj och ca 700 platser.

Många uppskattar lyxen att kunna resa direkt ifrån hemorten och slippa extra tid och kostnader i samband med semester. Därför känns jätteroligt att kunna erbjuda Skellefteåborna direktförbindelse med två stora semesterfavoriter som har så mycket att erbjuda, säger Kajsa Moström, Apollos informationschef.

-Rhodos och Kreta är två resmål som varit väldigt uppskattade de senaste åren, därför är det roligt att Apollo väljer att fortsätta flyga till dessa båda destinationer från Skellefteå Airport, säger
Skellefteå Airports VD Robert Lindberg

För mer information kontakta:

Kajsa Moström  Informationschef Apollo       Robert Lindberg
Telefon: 08-673 85 03                                   070-551 70 75
kajsa.mostrom@apollo.se                             robert.lindberg@skellefteaairport.se

Apollo är Sveriges tredje största researrangör och står för det bredaste charterutbudet. Apollo är sedan den 1 januari 2001 ett helägt dotterbolag till den schweiziska resekoncernen Kuoni. Den skandinaviska delen av koncernen heter Kuoni Nordic och där ingår förutom Apollo i Sverige, Norge, Danmark och Finland även flygbolaget Novair, Lime Travel och Golf Plaisir i Sverige och Falk
Lauritsen i Danmark. Kuoni Nordic har närmare 1000 medarbetare och totalt 1 miljon resenärer till resmål i hela världen.

Skellefteå Airport är Västerbottens näst största flygplats med ett strategiskt läge mellan Luleå och Umeå. Flygplatsen ägs av Skellefteå Kommun och har ca 300 000 resenärer per år. Flygplatsen
erbjuder reguljärflyg med upp till 5 dagliga avgångar till Arlanda, samt direkttrafik till Girona (Barcelona). Chartertrafik erbjuds till, Dubrovnik, Mallorca, Rhodos, Kreta, Antalya samt Bodrum.

Skellefteå Airport är Västerbottens näst största flygplats med ett strategiskt läge mellan Luleå och Umeå. Flygplatsen ägs av Skellefteå Kommun och har ca 300 000 resenärer per år. Flygplatsen