Apollo satsat på populära resmål från Skellefteå Airport

Apollo satsat på populära resmål från Skellefteå Airport

Under 2023 startade charterbolaget Apollo resor till de grekiska orterna Lefkas och Parga direkt från Skellefteå Airport. Utfallet blev en fullständig succé och nu har Apollo beslutat att fortsätta med charterresor till Lefkas och Parga även under vårsäsongen 2024. Dessutom återkommer Chania på Kreta som ny destination under hösten 2024.

Charteroperatören Apollo har beslutat att fortsätta erbjuda charterresor från Skellefteå Airport till Lefkas och Parga. I våras flögs den första turen med fulla flygplan och nöjda gäster, och nu blir det alltså en fortsättning under 2024 vilket är glädjande enligt flygplatschefen på Skellefteå Airport.

• Vi är så glada att Apollo fortsätter flyga direkt till Lefkas och Parga även under 2024. Lefkas och Parga är mycket omtyckta destinationer och det är glädjande att fler norrländska resenärer får möjlighet att uppleva dessa fina resmål säger Skellefteå Airports Vd Robert Lindberg.

Det blir dessutom en annan förändring i Apollos charterprogram från Skellefteå då man byter resmål på ön Kreta från dagens Heraklion till Chania.

• Vi är glada att kunna erbjuda Chania direkt från Skellefteå under 2024.
    Chania är ett mycket populärt resmål med en stor variation av hotell och aktiviteter som ofta är efterfrågade av våra resenärer. Chanias större och bredare utbud innebär att våra kunder kan hitta resor som passar både barnfamiljer, kompisgänget och seniorer säger Martina Krantz, pressansvarig på Apollo

Till samtliga resmål kommer även Apollo att erbjuda sitt nya seniorkoncept Apollo Silver som riktar sig till resenärer +55 år och som innebär anpassade resor med hög valfrihet och kvalitet.

• Apollo Silver är en spännande nyhet för oss. Konceptet innebär mer anpassade resor för resenärer +55 år där vi kan erbjuda exempelvis kultur, gastronomi, vinprovning eller hälsa genom de träffar som anordnas fortsätter Krantz

Resorna till Lefkas och Parga kommer att starta den 6 maj 2024 och pågå till och medden 17 juni 2024.

Resorna till Chania kommer att starta den 16 augusti 2024 och pågå till och med den 4 oktober 2024.

Samtliga resor är bokningsbara.

Robert Lindberg Martina Krantz
VD Pressansvarig
Skellefteå Airport Apollo
+46 70 551 70 75 +46 8 6 739 100
robert.lindberg@sft.se martina.krantz@apollo.se

Skellefteå Airport är Västerbottens näst största flygplats med ett strategiskt läge mellan Luleå och Umeå. Flygplatsen ägs av Skellefteå kommun och har cirka 400 000 resenärer per år. Flygplatsen erbjuder reguljärflyg till Arlanda och Gdansk, samt chartertrafik till Gran Canaria, Rhodos, Kreta, Turkiet, Bulgarien, Cypern, Sicilien, Kroatien, Lefkas/Parga samt Mallorca.