10 000 passagerare med Ryanair på Skellefteå Airport

10 000 passagerare med Ryanair på Skellefteå Airport

Idag passerades en av de första milstolparna med Ryanair på Skellefteå Airport.
Eva Haraldsson från Luleå anlände med flygplanet från Barcelona Girona och blev den 10 000:e passageraren som rest med Ryanair till eller från Skellefteå.

När Eva Haraldsson klev av planet från Barcelona anade hon inte att det inom kort blir ytterligare en resa till den Spanska staden. Eva var nämligen den 10 000:e passageraren som rest med Ryanair på deras nya linje till Barcelona.

-          Det har varit helt fantastiskt, Barcelona är en underbar stad och det finns så mycket att se så jag är jätteglad att få åka tillbaka. Dessutom är det så billigt och enkelt nu när Ryanair flyger från Skellefteå säger vinnaren Eva Haraldsson

Ryanair etablerade trafik mellan Skellefteå och Barcelona Girona den 28 mars.
Två flygningar per vecka har bolaget gjort till den Spanska storstaden och flygningarna fortsätter till den 28 oktober.

-       Ryanairs flygningar har verkligen blivit en succé., Ryanair är belåtna och resenärerna är nöjda. Skellefteå Airport har genom Ryanairs etablering blivit norra Skandinaviens lågprisflygplats vilket har gjort att vi fått många tillresta gäster som vill flyga billigt säger Skellefteå Airports VD Robert Lindberg.

-       Vi är mycket nöjda med utvecklingen i Skellefteå, Vi har en bra bokningsingång och flygplatsen ligger centralt i ett stort upptagningsområde något som passar Ryanairs resenärer utmärkt säger Ryanairs Nordenchef  Elina Hakkarainen

Robert Lindberg                                         Elina Hakkarainen
CEO                                                          Manager Scandinavia and Baltic
Skellefteå Airport                                        Ryanair
070-551 70 75                                            073-338 434 6
robert.lindberg@skellefteaairport.se                hakkarainene@ryanair.com

Skellefteå Airport är Västerbottens näst största flygplats med ett strategiskt läge mellan Luleå och Umeå. Flygplatsen ägs av Skellefteå Kommun och har ca 240 000 resenärer per år. Flygplatsen erbjuder reguljärflyg med upp till 7 dagliga avgångar till Arlanda samt två avgångar per vecka till Barcelona-Girona. Chartertrafik erbjuds till Rhodos och Turkiet.