Extraflyg från Skellefteå till Mallorca

Extraflyg från Skellefteå till Mallorca

TUI fortsätter att satsa på Skellefteå Airport. Säsongen utökas med fler antal avgångar och platser till den soliga spanska ön.

Redan från maj och ända till september kommer länsborna i större utsträckning att kunna besöka Mallorca då TUI satsar på fler flygavgångar från Skellefteå Airport. Tidigare gick säsongen bara under våren men i år utökas säsongen ända fram till 22 september. Totalt innebär det en ökning på 900 procent vad gäller antalet platser till Mallorca jämfört med säsongen i fjol.

– Intresset för Mallorca har ökat markant det senaste året och indikationen är att det blir så även för årets säsong. Därför känns det väldigt kul att kunna utöka platserna från Skellefteå Airport, säger Leyla Öfwerström, informatör på TUI.

- Vi vet att efterfrågan på resor från vår lokala flygplats är ständigt hög i regionen och vi vet att Mallorca är mycket efterfrågat i år, så att TUI ökar antalet avgångar är mycket välkomnande, säger Robert Lindberg VD på Skellefteå Airport.

Resorna finns till försäljning nu på tui.se

Fakta:

Avgångar från Skellefteå Airport direkt till Palma de Mallorca, varje fredag från och med den 19 maj till och med 22 september 2017, med flygbolaget Air Europa.