Nyhetsbrev från Skånes Dansteater

RÖTTER OCH VINGAR Vi har huset fullt av ungdomar som älskar dans! Tjugotre ungdomar från Malmö, Helsingborg och Uppsala har haft dans som sommarjobb. Nu presenteras resultatet - en spännande blandning av koreografier med utgångspunkt i tankar kring ursprung, nutid och framtid. För koreografin svarar Nønne Mai Svalholm, Maria Naidu och Sofia Nohrstedt. Ett samarbete mellan Gottsunda Dans & Teater, Dunkers Kulturhus och Skånes Dansteater. Med stöd från Stiftelsen Framtidens Kultur. Spelas på Skånes Dansteater den 14 sep kl. 13.00, 15 sep kl. 18.00 och 16 sep kl. 16.00 Pris 50 kr. Under 26 år 30 kr. Skolpris 30 kr.Biljetter 040-20 85 00, 077 170 70 70 eller www.ticnet.se ENGELSKT DANSGÄSTSPEL Det engelska danskompaniet StopGAP utmanar traditionella föreställningar om dans genom att utgå från varje dansares individuella förmågor. Hälften av kompaniets fyra dansare har funktionshinder, en är rullstolsburen och en har Downs syndrom. De medverkar sida vid sida, på lika villkor. Här presenteras LE PICNIC, ett helt nytt stycke av den svensk/franske dansaren Bernard Cauchard med bakgrund bl a som dansare i Cullbergbaletten och hos Birgitta Egerbladh. Spelas på Skånes Dansteater den 29 sep kl. 18.00 Pris 160 kr. Under 26 år 80 kr. Skolpris 50 kr. Biljetter 040-20 85 00, 077 170 70 70 eller www.ticnet.se PERS PLANET PÅ TURNÉ Efter ett fantastiskt mottagande förra säsongen fortsätter PERS PLANET att turnera: Växjö 20/9 (Biljetter: 0470-416 00). Kungsbacka 22/9 (Biljetter: 0300-83 45 95) Ytterjärna 25/9 (Biljetter: 08-554 302 01), Härnösand 8/10 (Biljetter: 0611-180 60), Umeå 12/10 (Biljetter: 090-15 43 47) Dansens Hus i Stockholm 23-24/11. (Biljetter 08-508 990 90) VI SÖKER STATISTER Bor du i Trelleborg, Ystad, Lund, Kristianstad eller Osby? Vi söker statister till en dansföreställning som ska turnera på dessa orter i februari 2008. Maila din intresseanmälan till info@skanesdansteater.se så skickar vi mer information. SÄSONGSFOLDER Skånes Dansteaters säsongsfolder har skickats ut med posten under den gågna veckan. Har du inte fått den? Kanske saknar vi din aktuella postadress – maila oss så skickar vi ett exemplar. ETT UTSKICK FRÅN Skånes Dansteater – Box 17700 – SE-200 10 Malmö – Tel 040-20 84 71 – Fax 040-20 84 74 www.skanesdansteater.se info@skanesdansteater.se