Stig-Börje Birgersson ny vice ordförande i Skånemejerier

En enhällig styrelse valde idag Stig-Börje Birgersson till ny vice ordförande i Skånemejerier. Birgersson efterträder Hans-Ingvar Ekberg, som valt att lämna sitt uppdrag. Stig-Börje Birgersson, Kågeröd, valdes in i Skånemejeriers styrelse vid stämman 2005. Nu övertar han posten som vice ordförande då Hans-Ingvar Ekberg valt att lämna styrelsen och sina uppdrag. Ekberg har haft en avvikande uppfattning än styrelsen i en förtroendefråga. Detta ledde till att han nu valde att lämna styrelsen. - Jag tycker det är tråkigt att detta händer, säger Anders Olsson, styrelseordförande i Skånemejerier. Nu är det viktigt att styrelsen behåller fokus i sitt arbete så att vi kan arbeta framåt med de utmaningar som väntar. För ytterligare information kontakta: Anders Olsson, styrelseordförande, tel 0431-43 02 48 alt 0705-35 69 17 .