Skånemejerier föryngrar sin ledning

Skånemejeriers nya företagsledning är nu komplett. Den 1 november tillträder Ingemar Nordell som ny produktionsdirektör med ansvar för företagets alla anläggningar. Detta blir det sista draget i VD Ola Ericis ommöblering i koncernledningen. - I våras antog Skånemejerier en ny affärsplan med visionen att bli Nordens mest kända hälsoföretag, säger Ola Erici. Nu har vi satt den organisation på plats som ska ta oss dit. Skånemejeriers ambition är att konsumenter i hela Norden ska upptäcka och uppskatta företagets produkter. Med satsningar på hälsa, ekologi och smarta förpackningslösningar ska målen nås. - Vi ser en marknad som allt mer värdesätter premiumprodukter och att man är beredd att betala extra för en produkt som har positiva egenskaper för hälsan, säger Ola Erici. För att vi ska lyckas behöver vi hög konsumentkompetens, ledande produktutveckling, starka varumärken och ett vinnande lag. Den 1 september genomfördes därför en organisationsförändring och företaget fick en ny struktur och föryngrad ledningsgrupp. Platsen som produktionsdirektör var då vakant, men nu har Ingemar Nordell utsetts. Ingemar Nordell, 59, tillhör veteranerna på Skånemejerier och kommer senast från uppdraget som anläggningsansvarig på mejeriet i Lunnarp. Hälften av medlemmarna i ledningsgruppen är kvinnor och snittåldern är 43 år. För ytterligare information kontakta: VD Ola Erici, tel 040-31 39 95 alt 0701-11 90 01 Informationschef Annika Mohlin, tel 040-31 39 74 alt 0703-97 19 97