Presskonferens hos Skånemejeriers styrelseordförande

Skånemejeriers ordförande tror på framtiden - Inviger nytt lösdriftsstall för 150 kor

Skånemejeriers ordförande Anders Olsson inviger imorgon (onsdag) sitt nybyggda lösdriftsstall på gården i Munka - Ljungby. Samtidigt kommer Skånemejerier att informera om tisdagens styrelsebeslut, som är positivt för de skånska mjölkbönderna. På plats finns även VD och andra representanter från företagets ledningsgrupp.

- Det starka stödet från våra konsumenter har betytt mycket för att jag och min familj nu tror på en positiv framtid. Samtidigt kan jag konstatera att Skånemejerier i år redovisar ett av de bästa resultaten någonsin, vilket ökar möjligheterna för oss skånska mjölkbönder att få lönsamhet i produktionen igen, säger han.

Anders Olssons mjölkgård har funnits i familjens ägo sedan 1916.

- Det är fantastiskt roligt och utvecklande att få arbeta med djuren och att bruka jorden. Vår familj har gjort ett aktivt val som innebär att vi fortsätter hålla traditionerna vid liv, samtidigt som vi är med och bidrar till att de skånska konsumenterna kan köpa närproducerade livsmedel. Tillsammans med våra söner utökar vi nu produktionen, så att nästa generation kan ta över, konstaterar han.

Det nya lösdriftsstallet innebär att korna får en bättre miljö och kan ströva fritt.

- Vi skapar därmed förutsättningar att bedriva en mer högkvalitativ djuromsorg, betonar han.

I och med denna satsning ökar Anders antalet mjölkkor från 50 till 150.

Välkomna till invigningen och se det nybyggda stallet!

Tid: Onsdagen den 30 september kl 10.30

Plats: Hemma hos Anders och Marita Olsson, Skillingevägen 230 i Munka - Ljungby.

På plats finns även företrädare för mejeriet, bland annat VD och marknadschef.

Om Du vill komma på invigningen, var vänlig kontakta:

Birgitta Hultberg - Olsson, Skånemejerier/Information