Kalvin och Djungelbandet - En klimatsmart musikföreställning!

Kalvin och Djungelbandet - En klimatsmart musikföreställning!

Skånemejeriers flitige medarbetare, Kalvin, gästar Djungelbandets klimatsmarta konserter i Höör, Hörby och Eslöv i början av februari.

Skånemejerier är med och arrangerar de klimatsmarta musikföreställningarna med Djungelbandet som spelas för barnfamiljer i Höör, Hörby och Eslöv.

Djungelbandets musikföreställning ”Om alla drar åt samma håll” handlar om miljön och vårt klimat. Med festlig musik och roliga texter förmedlar Djungelbandet ett budskap som handlar om att vi måste källsortera mera, vara klimatsmarta och att vi måste vara rädda om våra djur och vår natur.

Skånemejeriers Kalvin gästar också musikföreställningen. För honom är det självklart att vara rädd om miljön och leva hälsosamt.

I samband med föreställningen finns Skånemejerier på plats för att berätta om sitt miljöarbete och visa hur man kan vika tomma förpackningar på ett effektivt sätt.

Förställningen ”Om alla drar åt samma håll” varar i 45 minuter och är gratis!

Höör: söndag 5 februari kl 13,00, Älvkullen (Biljetter på Kommunhuset och Biblioteket)

Hörby: lördag 11 februari kl 13,00, Kommunhuset (Biljetter på Kommunhuset)

Eslöv: söndag 12 februari kl 13,00 Medborgarhuset (Biljetter på Bibliotekets barnavd.)

Skånemejerier är en ekonomisk förening som ägs av cirka 570 mjölkbönder i södra Sverige. Vi värnar om mångfalden på den svenska mejerimarknaden. Bland våra varumärken finns Skånemejerier, Bravo, Allerum, Smålands- och Blekingemjölk. Vi omsätter drygt 3 miljarder kronor och har ca 590 anställda. I Skånemejerierkoncernen ingår dotterbolagen Hjordnära, Lindahls mejeri och Östgötamjölk. Vi är också delägare i Skånemejerier Storhushåll AB samt ProViva AB.

Läs mer på www.skanemejerier.se eller följ oss på Facebook www.facebook.com/skanemejerier.
Prenumerera på våra nyhetsbrev: www.skanemejerier.se/nyhetsbrev.