SiteScanner inleder ett samarbete med Load Impact

Genom partnerskapet med Load Impact ökar nu SiteScanner leveranskapaciteten av lasttester.
- Ökad efterfrågan har gjort att vi valt att ta in kompetens utifrån. Samtidigt ger det oss möjlighet att kombinera vårt användarperspektiv med fördjupande tekniska analyser, säger David Burge, CTO.

SiteScanner har länge jobbat med lasttestande av webbsidor och applikationer. Utmärkande för det lasttest som SiteScanner levererar är att det utförs utifrån och resultatet blir en simulering av en verklig besöksanstormning. Ett ökande antal samtidiga webbesökare genereras, och processen fortsätter så länge beställaren vill eller tills webben kraschar.

Att ha en tillgänglig webbsida blir viktigare och viktigare. Därför blir också behovet av att testa kapaciteten på webben större.

- Vi märker att kunderna efterfrågar fler lasttester och mer djupgående analyser. I och med samarbetet med Load Impact ökar vår leveranskapacitet samtidigt som vi kan erbjuda en komplett lösning för kunden, säger David Burge.

Medan SiteScanner står för användarperspektivet tillför Load Impact specialkompetens när det kommer till teknisk analys för att identifiera flaskhalsar.

Företaget Gatorhole ligger bland annat bakom den webbaserade lasttestapplikationen med namnet Load Impact. Andra meriter är utvecklandet av Tp-test, som utgör grunden för bredbandskollen.se.

Läs mer om lasttester på SiteScanners webbplats.

• Webbmedia

• lasttester