Simployer utnämner Anna Gullstrand från Mentimeter som ny styrelsemedlem.

Mentimenter-topp in i styrelsen på Simployer

Simployer utnämner Anna Gullstrand från Mentimeter som ny styrelsemedlem.

Anna Gullstrand har 18 års erfarenhet av digital transformation, företagskultur och företagsledning. Sedan 2020 har hon innehaft positionen som Chief People & Culture Officer på Mentimeter, ett av Nordens mest framgångsrika SaaS-företag. Tidigare har hon varit VD och etablerat företag både i Sverige och Finland. Anna är expert inom ledarskapsutveckling, grupputveckling och kulturell transformation. Hon är också författare till boken ‘Facilitera!’, som blev Årets HR-bok i Sverige 2020.

- Arbetsgivare som bäst utnyttjar potentialen hos sina anställda är framtidens vinnare. Simployer är unika genom att erbjuda digitala verktyg med integrerad expertkunskap för HR-ledare och moderna organisationer. Jag ser fram emot att bidra till företagets fortsatta tillväxt och expansion, understryker Gullstrand.

Vigleik Takle är VD för Simployer. Han är övertygad om att Anna tar med sig relevant kompetens och erfarenhet till styrelsen som kommer att gynna Simployer:

- Vi är mycket glada att välkomna Anna Gullstrand som ny styrelsemedlem i Simployer. Hon har en god förståelse för marknaden, SaaS och internationalisering, samt gedigen HR-erfarenhet. Jag är övertygad om att hon kommer att tillföra värdefulla insikter och erfarenheter till Simployer under en viktig fas av vår tillväxtresa, säger Takle.

Simployer är en ledande aktör på den skandinaviska HR-marknaden och levererar en unik kombination av HR-teknologi och expertis skräddarsydd för lokala marknader. Simployer är det föredragna valet för över 15 000 kunder, med över 1,2 miljoner användare. Vi är 350 anställda i Sverige, Norge, Danmark och Polen och hjälper kunder att inspirera, engagera, administrera och utveckla sin arbetsstyrka. Det är människor som får företag att växa. Tillsammans med våra kunder är vår vision att frigöra människors fulla potential.